رییس سندیکای صنعت برق اعلام کرد:

ارایه مواد اولیه مطابق با قیمت های جهانی /ضرورت عرضه کافی در بورس کالا

خبرگزاری پانا: رییس سندیکای صنعت برق با بیان اینکه مواد اولیه مورد نیاز تولید با قیمت هایی بیش از قیمت جهانی عرضه می شود از درخواست تولید کنندگان این صنعت برای عرضه مداوم و کافی در بورس کالا و قیمت گذاری مطابق قیمت های جهانی و 5 درصد تخفیف برای مصرف کنندگان داخلی خبر داد.

کد مطلب: ۳۴۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، محمد فارسی در یک نشست خبری اعلام کرد: سندیکای تولیدکنندگان صنعت برق خواستار عرضه مداوم و کافی مواد اولیه در بورس کالا، قیمت گذاری با نرخ جهانی و 5 درصد تخفیف برای مصرف کنندگان داخلی است.

وی ادامه داد: همچنین تولیدکنندگان صنعت برق خواستار آن هستند که نرخ تسعیر ارز بر مبنای سیاست های رسمی کشور باشد و با استفاده از سامانه بهین یاب از حضور دلالان جلوگیری شود.

رییس سندیکای صنعت برق خاطرنشان کرد: قیمت جهانی آلومینیوم حدود 2 هزار دلار است در حالی که محصولات فولادی بین 7 هزار و 600 تا 8 هزار تومان به فروش می رسند که به معنای گران فروشی این محصولات در داخل است.

وی با بیان اینکه مواد اولیه صنعت پتروشیمی با یک بیستم قیمت های بازار جهانی در اختیار پتروشیمی ها قرار می گیرد، گفت: این در حالی است که شرکت های پتروشیمی محصول های خود را با نرخ ارز آزاد ارائه می دهند و ضعف مدیریت و کنترل بازار مشکلات بسیاری را در تأمین مواد اولیه این صنعت به وجود آورده است.

فارسی با بیان اینکه افزایش قیمت تمام شده تولید در نهایت به مصرف کننده تحویل می شود، خاطرنشان کرد: با سیاست های انقباضی بانک ها صنعت برق به شدت با رکود مواجه شده است.

رییس سندیکای صنعت برق با بیان اینکه مصرف سرانه مس یکی از نشانه های توسعه صنعتی است، خاطرنشان کرد: مصرف مس در ایران سال گذشته هفته ای 2 هزار تن در بورس کالا بوده که به 500 تن در سال جاری کاهش یافته است.

وی تأکید کرد: صنایع سیم و کابل تنها با یک چهارم ظرفیت خود کار می کنند و مشکلات زیادی در ادامه تولید دارند.

فارسی با بیان اینکه صنعت برق در سال های گذشته دچار مشکلات ناشی از تحریم نشده است، گفت: صنایع دچار افت و رکود هستند و مصرف برق آنها به شدت کاهش یافته است.

وی افزود: زیرساخت های انتقال و توزیع برق به شدت فرسوده اند و برای جلوگیری از مشکلات قطع برق نیازمند ترمیم هستند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار