رئیس جامعه مهندسان مشاور خواستار شد

افزایش توجه دولت به مهندسان مشاور

خبرگزاری پانا: رئیس جامعه مهندسان مشاور از دولت خواستار توجه بیشتر به مهندسان مشاور شد و گفت: این مهندسان باید پایداری زیست محیطی را از الویت اصلی خود قرار دهند.

کد مطلب: ۳۴۷۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، ، هرمزد رامینه در کنفرانس منطقه‌ای فیدیک با اشاره به توافقات هسته ای در کشور گفت: نباید اشتباهات گذشته را تکرار نماییم ما باید مراقب پروژه‌ها باشیم.
وی افزود: تنها یک زمین داریم و باید مراقب آن باشم و با آن مهربا‌ن‌تر رفتار نماییم.
رامینه اظهارداشت: ما باید مراقب مهندسان مشاور باشیم و حمایت‌های کافی از آنها را داشته باشیم.
رئیس انجمن مهندسان مشاور تصریح کرد: توفقات هسته‌ای ایران را به عنوان یک بازار توسعه پذیر در جهان مطرح کنیم و باید از این فرصت مناسب برای اجرای طرح‌های بزرگ اقتصادی استفاده کنیم.
وی افزود: اما نباید اجرای پروژه‌ها باعث شود ما به بخش‌های زیست محیطی بی‌توجه شویم.
رامینه خاطر نشان کرد: باید دولت توجه خود را به مهندسان مشاور افزایش دهیم.
در ادامه هودی کونگ با اشاره به این که اولین کنفرانس منطقه‌ای‌ فیدیک در ایران برگزار شده است گفت: خوشحال هستیم که ایران علی‌رقم مشکلات سیاسی و اقتصادی توانسته است به دلیل تصمیمات راسخ این کنفرانس را برگزار کند.
وی در ادامه اظهار داشت: ما از این فرصت استفاده می‌کنیم و به خاطر مسائل سیاسی و مذهبی بوجود آمده تجارب و مشارکت خود را در این شرایط افزایش دهیم.
هودی کونگ افزود: منطقه aspac نیمی الز جمعیت و یک سوم رشد نا خالص aidic راه حل های فراوان برای آموزش مهندسان مشاور ارائه می‌دهند.
وی گفت: دفتر منطقه‌ای فیدیک در منطقه aspac ایجاد شود و به عنوان دبیرخانه جهت انتشارات اطلاع رسانی آموزش به کار گرفته شود.
وی خاطر نشان کرد: ما باید aspac جدید را برای شروع خوب بسازیم و انتشارات فیدیک در رابطه با توسعه پایدار60 هزار نسخه هر سال ارائه می‌کند.
هودی کونگ اظهارداشت: در حال حاضر اقدامات ما باید سه برابر شود و اگر بخواهیم aspacهای خود را دو برابر کنیم نیاز جهانی داریم که مهندسان مشاور را افزایش دهیم این در حالی است که ما دچارکمبود نیروی آموزش دیده هستیم.
وی توضیح داد: نقش توضیح در مرحله برنامه‌ریزی آن است که اطمینان حاصل شود که تمامی نیازها تامین می‌شود و ما باید جزئیات شبکه‌های داخلی را روشن توصیف کنیم.
در ادامه معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست گفت: تمام طرح های توسعه پایدار در جهان باید باتوجه به زوایای مختلف مواهب طبیعی و ارزیابی های زیست محیطی اجرا شود.
معاون رییس جمهور گفت: هرگونه برنامه ریزی برای توسعه پایدار باید با ارزیابی های مسایل زیست محیطی انجام شود و هرگونه سرمایه گذاری در کشورهای مختلف جهان باید با تقویت مسئولیت های اجتماعی مهندسان و سرمایه گذاران صورت گیرد.
وی اظهار داشت: مهندسین مشاور در اجرای طرح های بزرگ مهندسی از جمله احداث راه، سد و پروژه های بزرگ نفتی نباید عنصر محیط زیست را نادیده بگیرند زیرا همه ما مسئولیت داریم در تمام فرآیندهای طراحی، اجرا، بهره برداری و پایان عمر پروژه به مسایل زیست محیطی توجه کنیم.
ابتکار خواستار بازنگری در احداث سد گتوند شد و گفت: چاره ای در این زمینه نداریم و مشابه این وضعیت نیز در کشورهای مختلف جهان اتفاق افتاده به طوری که در آمریکا بیش از 14 سد به علت مسایل زیست محیطی و احیای رودخانه ها تاکنون تخریب شده است.
ابتکار افزود: بیش از 50 درصد جمعیت جهان در کمتر از 30 درصد کره خاکی زندگی می کنند و این سبب شده جهان یکی از دوران ناپایدار خود را تجربه کند لذا برای بهبود زندگی مردم و دسترسی آنان به توسعه پایدار باید توسعه عدالت اجتماعی مورد توجه تمام دست اندرکاران قرار گیرد.
معاون رییس جمهور با بیان آنکه نباید روند ناپایداری ها را در جهان نادیده گرفت، یادآور شد: همه دولت ها، مردم و سازمانهای بین المللی در فرآیند توسعه باید به ظرفیت های طبیعت توجه کنند تا بیش از حد از طبیعت بهره برداری نکنند.
وی تصریح کرد: بهره برداری از کره زمین و احداث راه ها، سدها، معادن بزرگ نفتی و ایجاد شهرهای جدید به بیش از 1.5 برابر وقت نیازمند است تا طبیعت بتواند خود را بازسازی کند.
ابتکار با بیان آنکه بشر در دوران دانایی زندگی می کند و باید به روند گرم شدن زمین بیش از پیش توجه نماید، گفت: انسانها در گرم شدن زمین دخالت زیادی دارند زیرا تغییرات آب و هوایی، بالا آمدن آب دریاها و خشکسالی ها در جهان نتیجه دخالت بشر در امور طبیعت است.
وی با اشاره به جایگاه مهندسان مشاور در اجرای طرح های بزرگ عمرانی در کشور های مختلف جهان، اظهار داشت: مهندسان در انجام طرح های توسعه ای نباید پایداری کره زمین را به خطر اندازند بلکه باید در راستای دستیابی به توسعه پایدار و اشتغالزایی مسایل زیست محیطی مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی از بر هم زدن چرخه اکولوژی در طبیعت انتقاد کرد و گفت: برای ارتقا شاخصه های زندگی نباید اکولوژی دریاها، رودخانه و تالاب ها را بر هم زد و در این میان باید به سلامت موجودات زنده و نگهداری آنان که نماد زندگی هستند، توجه شود.
کنفرانس سالانه منطقه ای آسیا - اقیانوسه فیدیک با شعار رویکردهای پایدار در بازارهای در حال توسعه به منظور بررسی ظرفیت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی ایران در حال برگزاری است.
در این کنفرانس نمایندگانی از سازمان های بین المللی، شرکت های بزرگ سرمایه گذاری های خارجی، پیمانکاران، مهندسان و مشاوران بین المللی راهکار های انجام سرمایه گذاری های مورد نیاز در بخش های مختلف کشورهای عضو و ایران را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.
همزمان با این همایش در شش میزگرد تخصصی کیفیت منابع انسانی در بازارهای در حال توسعه و پایداری بازارهای سرمایه گذاری در منطقه آسیا - اقیانوسیه بخصوص ایران با حضور متخصصین و سرمایه گذاران خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.یکی از مهم ترین اهداف برگزاری این کنفرانس در ایران جلب توجه طرف های خارجی به ویژه نهادهای مالی و سرمایه گذاری هدایت آنان به سمت قابلیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در ایران است و جامعه مهندسان مشاور برگزاری آن را گام مثبتی در جهت افزایش سرمایه گذاریهای خارجی و ارایه ظرفیت های اقتصادی ایران می داند.
کنفرانس دو روزه سالانه منطقه ای آسیا - اقیانوسه فیدیک با شعار رویکردهای پایدار در بازارهای در حال توسعه روز جاری در مرکز همایش های صدا و سیما با حضور مهندسان، نمایندگان 20 کشور و سازمانهای بین المللی و سرمایه گذاران داخلی و حارجی آغاز به کار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار