رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم:

ارائه خدمات مطلوب در نیمه شعبان و 14 خرداد در گرو همکاری دستگاه‌ها

خبرگزاری پانا: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به تقارن سالروز رحلت امام خمینی (‌ع) و نیمه شعبان گفت:با توجه به همزمانی این روزها با یکدیگر نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی است.

کد مطلب: ۳۴۶۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدرضا حسنی ظهر امروز در جلسه هماهنگی مسئولان اورژانس کشور و مراکز بهداشت چهار استان کشور که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، اظهار کرد: نیمه شعبان و رحلت امام (ره) دو مناسبت ملی مذهبی است که با توجه به تقارن این دو مناسب، برای خدمات‌رسانی مطلوب لازم است همکاری بین دستگاهی صورت گیرد .

وی ادامه داد: امسال با هم‌اندیشی اورژانس قم با استان‌های همجوار برنامه‌ریزی کامل و جامعی صورت گرفته است و با آماده‌باش دستگاه‌هایی که می‌توانند با ما همکاری داشته باشند از این دو رویداد مهم می‌توانیم گذری مطلوب داشته باشیم .

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به برگزاری جلسات با دستگاه‌های اجرایی استان گفت: در نظر داریم تا مطابق سال‌های گذشته از تمام ظرفیت و توان خود استفاده کنیم .

وی به تشکیل کمیته‌های گوناگون در اورژانس قم اشاره و بیان کرد: کمیته فنی، اجرایی و ارتباطات از جمله این کمیته‌ها است .

حسنی با اعلام اینکه تمام پایگاه‌های اورژانس در حالت آماده‌باش کامل هستند گفت: سعی می‌کنیم که پوشش جاده‌ای را به دو برابر برسانیم و با توجه به مخاطراتی که وجود دارد، امداد هوایی را با همکاری استان‌های اطراف افزایش دهیم .

وی، همزمانی دو مناسبت ملی و مذهبی نیمه شعبان و ایام 14 و 15 خرداد را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: تقارن این دو مناسبت مهم سبب سرازیر شدن خیل عظیمی از جمعیت به سوی قم می‌شود که پس از برگزاری جشن نیمه شعبان و روزهای پایانی نیمه خرداد نیز این جمعیت از قم گذر خواهند کرد، بنابراین باید از تمام ظرفیت‌های قم و استان‌های همجوار به اندازه کافی بهره ببریم .

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم اضافه کرد: استان‌های همجوار که قرار است در پوشش این مراسم به قم کمک کنند باید شمار نیروی انسانی، تجهیزات و چگونگی خدمت‌رسانی را اعلام کنند .

وی استقرار بیمارستان صحرایی در مسجد مقدس جمکران را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی با یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو پایگاه و تیم‌های درمانی متشکل از پزشک و پرستار در مسجد مستقر می‌شوند .

حسنی بر ضرورت همکاری بیشتر مسجد جمکران تاکید کرد و گفت: برای انتقال سریع‌تر بیماران از داخل صحن بزرگ نیازمند یک راه امدادی هستیم که درباره آن رایزنی‌هایی انجام شده است .

وی درباره استقرار بیمارستان صحرایی تصریح کرد: با استقرار بیمارستان صحرایی اعزام بیماران از مسجد مقدس جمکران به داخل شهر کمتر می‌شود و این امر نیازمند همکاری‌های بیشتر مسجد جمکران است .

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم که پوشش جاده‌ای را به دو برابر رسانده و با توجه به مخاطرات موجود امداد هوایی را با همکاری استان‌های همجوار افزایش دهیم.

منبع فارس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار