رییس کمیته محیط زیست شورا:

منشا ۸۰درصد گازهای گلخانه ای تهران بنزین است

خبرگزاری پانا: رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به آلودگی هوای پایتخت به دلیل گازهای گلخانه ای گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد آلودگی ناشی از گازهای گلخانه ای به دلیل سوخت های فسیلی و مساله بنزین است.

کد مطلب: ۳۴۴۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدحقانی با اشاره به اینکه در سال ۸۸ مدیریت شهری موضوع حفاظت از اقلیم شهر تهران را در دستور کار داشته است، گفت: تمام لوایحی که اکنون در مدیریت شهری دنبال می شود به دنبال کاهش آلودگی هوای شهر تهران از طریق گازهای گلخانه ای است، این در حالی است که در دنیا از نظر گاز گلخانه ای مقام دهم را داریم .

عضوکمیسیون سلامت و خدمات شهری شورا با اعلام اینکه تهران از نظر بدی آلودگی هوا رتبه هشتم را در جهان داراست، تصریح کرد: گازهای گلخانه ای امکان تبادل هوا را می گیرد و این در حالی است که تهران هم در کنوانسیون ریو که مربوط به گاز های گلخانه ای و هم پروتکل کیوتو حضور دارد. از این رو باید در مسیر کاهش این گازها اقدام کند. پیشنهاد من این است که سه لایحه الزام شهرداری تهران به توسعه انرژی های نو و تجدید پذیر و لایحه حفاظت از اقلیم شهرتهران و نیز طرح شهرداری به پیشگیری و کاهش آسیب پذیری و سازگاری با تغییرات آب و هوای شهر تهران به صورت یک طرح کلی ادغام شود و از شهرداری بخواهیم در این رابطه با تجمیع این سه طرح یک لایحه یک فوریتی ارایه دهد.

مهدی چمران رییس شورای شهر نیز با تایید اظهارات حقانی ابراز داشت: در حال حاضر مشکل ریزگردها هم در شهر تهران وجود دارد چرا که ریزگردهای داخلی و صنعتی نیز در این میان سهم عمده ای دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار