اختلاف طبقاتی عامل از هم پاشیدگی خانواده ها است

خبرگزاری پانا: آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان، گفت: اختلاف طبقاتی عامل از هم پاشیدگی خانواده ها است.

کد مطلب: ۳۴۳۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: اختلافات طبقاتی، فرهنگی و مذهبی مهمترین عامل از هم پاشیدگی خانواده ها است.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی در شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: بخش وسیعی از طلاق ها و جدایی ها به دلیل وقوع ازدواج هایی است که بر اساس احساسات شکل گرفته است.
وی افزود: بسیاری از جوانان در انتخاب همسر بر اساس شناخت فرد مورد نظر خود را انتخاب نمی کنند که این امر بسیاری از طلاق ها را رقم می زند.
آیت الله محمدی تصریح کرد: هم فکر نبودن از نظر فرهنگ، مذهب و فاصله طبقاتی در ازدواج و تنها بر اساس احساسی بی پایه و زودگذر می تواند موجب طلاق شود که باید خانواده ها در این امر بسیار حساس باشند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه ما باید جوانان را به ازدواج زود هنگام تشویق و ترغیب کنیم تاکید کرد: علاوه بر اینکه ازدواج باید بهنگام باشد باید آگاهانه نیز باشد تا با درک حقایق بتوانند زندگی پایداری داشته باشند.
آیت الله محمدی آموزش های قبل از ازدواج به جوانان را بسیار ضروری دانست و گفت: هم اکنون کتابی برای آموزش پیش از ازدواج جوانان تالیف شده که باید از نظر محتوایی دربرگیرنده همه مسایل اجتماعی و اخلاقی در ازدواج باشد.
وی اخلاق در ازدواج و همسر داری را مهمترین ویژگی دانست و گفت: باید تعالیم اسلامی درباره احترام زن و شوهر به جوانان آموزش داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار