رییس آکادمی علوم چین:

پارکهای علم و فناوری دنیا باید با تبادل اطلاعات راه توسعه را طی کنند

خبرگزای پانا: رییس آکادمی علوم چین و عضو آکادمی حهانی علوم گفت: پارکهای علم و فناوری باید با تبادل اطلاعات و تجربیات در مسیر توسعه روز افزون گام بردارند.

کد مطلب: ۳۴۳۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، پرفسور چانلی بای شنبه در بازدید از پارک علم و فناوری فارس افزود: دانشمندان و محققان ایرانی در عرصه علم و فناوری صاحب نام و جایگاه هستند.

وی ادامه داد: مراکز پژوهشی این آکادمی می توانند کارهای مشترک و عملی را با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی ایران اجرایی کنند.

وی اضافه کرد: آکادمی علوم چین در پرورش استعدادها و نیروی انسانی نقش دارد و می تواند دانشجویان ایرانی را بورسیه کند تا در توسعه کشورشان اثرگذار باشند.

پرفسور بای اظهار کرد: این آکادمی از 700 عضو هیات علمی برخوردار است که می توان از تجربیات آنها در علوم و فناوریهای نوین بهره گرفت.

رییس پارک علم و فناوری فارس در نشست با رییس آکادمی علوم چین و هیات همراه اظهار داشت: پارکهای علم و فناوری در ایران به عنوان یکی از ارکان توسعه اقتصاد دانش محور ایفای نقش می کنند.

دکتر سید احمد فاضل زاده افزود: پارکها با سیاستگذاری و نظارت بر نحوه فعالیتهای علمی فناوری در ایجاد فرهنگ و زمینه سازی برای رشد و شکوفایی شرکتهای دانش بنیان اثر گذار هستند.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری فارس به عنوان یکی از پارکهای پیشرو در کشور و منطقه غرب آسیا اقدامات گسترده ای در سطح استانی ، ملی و بین المللی برای توسعه و شکوفایی اقتصاد دانش بنیان انجام داده است.

فاضل زاده اضافه کرد: ارتباط با مجامع بین المللی حوزه علم و فناوری با ایجاد زمینه های تبادل و انتقال تجربه با کشورهای پیشتاز در حوزه تولید و مدیریت علم و فناوری در اولویت برنامه ها قرار دارد.

دکتر سید حبیب فیروزآبادی ، عضو آکادمی جهانی علوم هم گفت: خوشبختانه تعامل و همکاریهای قابل توجهی بین مراکز علمی و تحقیقاتی ایران و چین وجود دارد که از این ظرفیت باید بهره بیشتری برد.

وی افزود: آکادمی علوم چین می تواند پل ارتباطی قوی برای تبادل دانش و اطلاعات برای محققان ایرانی باشد.

همچنین رییس بنیاد نخبگان فارس گفت: دانشگاههای شیراز از سابقه و توان علمی ویژه ای برخوردارند بویژه دانشگاه شیراز به عنوان دانشگاه مادر می تواند در ایجاد ارتباط با آکادمی علوم چین اثرگذار باشد.

دکتر حبیب شریف افزود: پارک علم و فناوری فارس می تواند با بهره گیری از توان آکادمی علوم چین و تجربیات محققان و اساتید آن گامهای اساسی در مسیر توسعه بردارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار