پخش برنامه «دریای سخاوت» در سالروز ولادت امام جواد(ع) از رادیو معارف

خبرگزاری پانا: مدیر گروه معارف و علوم اهل‌بیت(ع) رادیو معارف از پخش برنامه «دریای سخاوت» به مناسبت سالروز ولادت امام جواد(ع) از این رسانه خبر داد.

کد مطلب: ۳۴۰۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا حجت‌الاسلام محمدمهدی صفایی با اشاره به برنامه‌های رادیو معارف ویژه سالروز ولادت امام جواد(ع) اظهار کرد: ویژه‌برنامه دریای سخاوت برای شب میلاد امام محمد تقی(ع) تولید شده که هشتم اردیبهشت از ساعت 21:25 تا 23 از این رسانه پخش می‌شود .

وی خاطرنشان کرد: تبیین نقش امام جواد(ع) در تبیین و تثبیت امامت حضرت حجت‌ بن‌الحسن(عج) از جمله محورهای موضوعی برنامه دریای سخاوت است .

مدیر گروه معارف و علوم اهل‌بیت(ع) رادیو معارف با بیان اینکه چگونه می‌توانیم محبوب اهل‌بیت(ع) شویم از محورهای دیگر این برنامه است، گفت: با توجه به نمونه‌های عصر امام جواد(ع) مفاد نامه‌های امام به حاکم سیستان و علی‌ بن‌ مهزیار اهوازی تبیین می‌شود .

وی خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه‌‌ سلاله مهر برای روز میلاد امام محمد تقی(ع) تولید شده که ‌‌چهارشنبه نهم اردیبهشت از ساعت 8:40 تا 10 از رادیو معارف پخش می‌شود .

صفایی عنوان کرد: جوان و جوان‌گرایی در اسلام در قالب سخنان اهل‌بیت(ع) درباره جوانان و توانایی‌های آنها، نمونه‌های تاریخی بهره‌گیری از توانایی جوانان، جوانان شاخص در طول تاریخ اسلام و عملکرد آنها و امامان جوان در این برنامه مطرح می‌شود .

وی یادآور شد: تاکید بر شیوه مدیریتی امام جواد(ع) و موفقیت ایشان در مدیریت جامعه در نوجوانی از محورهای دیگر برنامه سلاله مهر است .

مدیر گروه معارف و علوم اهل‌بیت(ع) رادیو معارف با اشاره به محورهای موضوعی دیگر مرتبط با امام جواد(ع) برای برنامه‌سازی گفت: مقابله با انحرافات عقیدتی و فرقه‌های انحرافی مانند واقفیه، زیدیه، صوفیه و غالیان، اسماعیلیه و ... از جمله محورهایی است که ظرفیت برنامه‌سازی دارد .

وی عنوان کرد: از موضوعاتی مانند پاسخگویی به شبهات و برطرف کردن آثار اجتماعی آن در زمینه شبهه در تولد و نسب امام جواد(ع)، شبهه در امکان امامت نوجوان، شبهه در امکان اقتدا به نوجوان، شبهه در توانایی مدیریت جامعه از سوی امام نوجوان و... نیز می‌توان در برنامه‌سازی استفاده کرد .

صفایی مشکلات فرا روی امام جواد(ع) بعد از شهادت پدر، چگونگی انتقال امامت از امام رضا(ع) به امام هادی(ع) و نقش امام جواد(ع) به عنوان مبین و انتقال‌دهنده امامت، عملکرد سیاسی اجتماعی امام جواد(ع) و سازمان وکلا و عملکرد آن و جوان و جوان‌گرایی در اسلام را از دیگر موضوعاتی ذکر کرد که از ظرفیت برنامه‌سازی برخوردار است .

منبع: فارس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار