هشدار یک مستندساز به زوج های جوان؛

«تورچ» بیماری ناشناخته ای که باعث نابینایی نوزادان می شود

خبرگزاری پانا: فیلم مستند «تورچ» با موضوع بررسی یکی از مهمترین عفونت‌های تاثیرگذار روی جنین، به کارگردانی هادی شریعتی در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می‌شود.

کد مطلب: ۳۳۹۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، هادی شریعتی پیرامون تولید مستند «تورچ» اظهار داشت: سندرم TORCH یکی از مهمترین عفونت‌های دوران بارداری است که می‌تواند منجر به سقط و یا نقص عضو جنین شود.
وی افزود: متاسفانه کودک چهارساله‌ام «ساره» زمانی که به دنیا آمد، به این بیماری مبتلا شده و بینایی خود را از دست داده بود.
شریعتی ادامه داد: این اتفاق تلخی است، زیرا من فیلمساز هستم و مدام با تصاویر و تجزیه و تحلیل آن سر و کار دارم، اما تصمیم گرفتم نوع نگاهم را تغییر دهم و از بعد انسانی زندگی «ساره» را بیان کنم. به همین دلیل از زمان نوزادی تاکنون اقدام به جمع آوری تصاویری کردم تا بتوانم یک مستند خوب بسازم.
این مستندساز افزود: بعد از مدتی که متوجه شدم یکی از چشم‌های «ساره» کم‌بینا است، برای گرفتن تصاویر متعدد از ساره و اولین تصاویری که او می‌دید، انگیزه بیشتری پیدا کردم و مدام صبر کردم تا ساره با اشیاء مختلف روبه‌رو شود تا بتوانم این لحظات را ثبت کنم.
وی تصریح کرد: این فیلم علاوه بر ضبط سکانس‌های مربتط با ساره، در بخش‌هایی ضمن گفتگو با پزشکان و کارشناسان درباره نوع نگهداری حیوانات خانگی نیز مطالبی را بیان می‌کند؛ زیرا بسیاری از زوج‌های جوان بدون در نظر گرفتن موارد بهداشتی، اقدام به نگهداری حیوانات خانگی می‌‎کنند و ممکن است این حیوانات در آینده صدمات جبران ناپذیری برای آنها رقم بزنند، در حالیکه با انجام چند آزمایش می‌توانند از سلامت جنین با خبر شوند.
شریعتی در پایان گفت: اغلب سکانس‌های این مستند را خودم تصویربرداری کردم اما از دیگر عوامل فیلم می‌توان به حسین قورچیان (صدابردار)، محمد مجلل (تصویربردار) و ابوذر کبیری (مدیر تولید) نام برد.
مستند «تورچ» در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار