استاندار اردبیل خبرداد:

اعلام آمادگی یک شرکت چینی برای تکمیل پروژه راه آهن اردبیل

خبرگزاری پانا:استاندار اردبیل ازاعلام آمادگی یک شرکت چینی برای تکمیل پروژه راه آهن اردبیل - میانه و بررسی ها به منظور واگذاری تکمیل این پروژه نیمه تمام به این شرکت چینی خبر داد.

کد مطلب: ۳۳۷۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مجید خدابخش در دیدار نمایندگان شرکت 'سانیا هیدرو' چین گفت: این شرکت در اجرای چندین پروژه در سطح کشور مشارکت داشته و شناخته شده است و از طرفی بخش قابل توجهی از پروژه راه آهن اجرا شده که کار تکمیل این پروژه را تسهیل می کند.

وی افزود: پروژه راه آهن از سمت اردبیل پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و حتی در نقاطی ریل گذاری شده و پیمانکار پروژه باید بیشتر تمرکز خود را بر اجرای پل ها و تونل ها بگذارد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه کمبود اعتبارات مانع اتمام پروژه راه آهن اردبیل- میانه شده، اضافه کرد: سانیا هیدور حتی می تواند از همکاری مجموعه هایی که پیشتر در اجرای این پروژه شرکت داشتند، استفاده کنند تا اجرای پروژه تسریع شود.

او بیان کرد: پیشتر یک شرکت اوکراینی آمادگی خود را جهت همکاری برای تکمیل این پروژه اعلام کرده بود که بنا بر دلایلی لغو شد و هم اکنون مشکل خاصی برای از سر گیری اجرای این پروژه توسط سانیا هیدور وجود ندارد و شرکت چینی می تواند پس از عقد قرارداد با وزارت راه و شهرسازی وارد فاز اجرایی شود.

خدابخش همچنین به سفر نمایندگان این شرکت به شمال استان اشاره کرد و گفت: در کنار بازدید از فازهای مختلف پروژه راه آهن، شرکت چینی از پروژه های آبی شمال استان بازدید کرده و طی دیداری با مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل، آمادگی خود را جهت اجرای آنها اعلام کرده اند.

وی اظهار داشت: طی سفر رییس جمهوری به استان اردبیل یک میلیارد دلار جهت اجرای پروژه های آبی و خاکی در منطقه مغان از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته و مطالعات این پروژه ها تقریبا پایان یافته است.

استاندار اردبیل عنوان کرد: سانیا هیدرو می تواند پس از مطالعه اولیه این پروژه ها پیشنهادات خود را ارایه دهد و پس از موافقت نهادهای ذی ربط فعالیت خود را آغاز کند.

گفتنی است:عملیات راه آهن اردبیل - میانه از سال 1383 شروع شده است و با وجود وعده های مکرر در دولت گذشته به بهره برداری نرسید.این پروژه کمی بیش از 30درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار