در جلسه رؤسای آموزش و پرورش مناطق استان مطرح شد

خبرگزاری پانا : معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان قزوین : امید است در سال همدلی و هم زبانی خدمتگزاران دلسوز و خوبی برای ملت باشیم.

کد مطلب: ۳۳۶۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد

خیراله رحمانی معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان قزوین در جلسه رؤسای آموزش و پرورش استان که با حضور دکتر نظری قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد بزرگداشت مقام معلم تشکیل شد، گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، امید است در سال همدلی و هم زبانی خدمتگزاران دلسوز و خوبی برای ملت باشیم.

وی افزود: خدا را شاکریم که امروز در فضایی قرار داریم که می توانیم دور هم جمع شویم و در خصوص تعلیم و تربیت استان گفت و گو نماییم و تبادل نظر داشته باشیم و باید تلاش همگان در راستای برنامه ریزی و انجام کارهایی بزرگ و مؤثر و ارزشمند در سال جدید برای استان باشد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: ساماندهی نیروی انسانی مطابق با نظر مقام عالی وزارت که از صاحب نظران و آشنا به امور هستند، در استان قزوین در حال انجام و برای سال تحصیلی جدید 95-94برنامه ریزی های لازم انجام گرفته است، در واقع با بهره گیری از برنامه نظام جامع برنامه ریزی که به استان ها ابلاغ شد می توانیم افق و چشم انداز روشنی را برای استان ترسیم کنیم.

خیراله رحمانی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی استان تصریح کرد: در آموزش و پرورش استان بالغ بر 215913 نفر دانش آموز مشغول به تحصیل هستند که در دوره های مختلف ابتدایی، متوسطه، استثنایی تحصیل می نمایند.

وی در ادامه گفت: همچنین بالغ بر 15835 نفر در آموزش و پرورش استان مشغول بکار هستند، بالغ بر 2500 نفر در بین 25 الی 30 سال سابقه کار دارند که این نشان دهنده این است که در آینده باید برای ساماندهی نیروی انسانی استان توجه خاصی گردد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اضافه کرد: در خصوص فضاهای آموزشی و نیروی انسانی استان مطالعه شده است و برای سال تحصیلی آینده 95-94 برنامه های کاری خوبی ترسیم شده است، در سال آینده پیش بینی می شود که بالغ بر 600 نفر بازنشسته در آموزش و پرورش وجود داشته باشد که باید در این خصوص نیز برنامه منسجم و منظمی تدوین شود.

خیراله رحمانی تأکید کرد: برای پیشبرد برنامه های آموزش و پرورش استان یک هماهنگی و همدلی کامل بین رؤسا و معاونین استان و مناطق وجود دارد که این وحدت رویه با راهنمایی ها و مساعدت های مدیرکل آموزش و پرورش استان حاصل شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان در ادامه اظهار کرد: در سال گذشته از ظرفیت تدریس عوامل اجرایی شامل مدیر و معاونین استفاده شده است و سعی شده است در خصوص کاهش حق التدریس اقدامات شایان و قابل توجه ای انجام شود، در کسر ساعت موظف با کاهش 4176 ساعت مواجهه بوده ایم که نشان از تلاش وافر استان در این زمینه می باشد.

خیراله رحمانی با اقدامات لازم برای سال تحصیلی آینده اشاره کرد و گفت: تشکیل گارگروه ساماندهی نیروی انسانی و فضاهای آموزشی، بازدید از مناطق و نواحی استان به صورت مستمر و هدفمند در راستای کیفیت بخشی به ساماندهی نیروی انسانی از جمله فعالیت های این استان می باشد، همچنین کمیته برنامه ریزی در آموزش و پرورش استان فعال است و یک تقویم اجرایی مناسب برای کمیته برنامه ریزی استان و مناطق تدوین و تنظیم شده است.

این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: تمام تلاش برای فعالیت انجمن های آموزشی و پرورشی در استان انجام شده است و 15 انجمن های آموزشی در موضوع تولید محتوای آموزشی و کمک آموزشی و برگزاری دوره های آموزشی فعالیت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار