دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با نماینده ولی فقیه در فارس؛

راه آهن یکی از زیر ساخت‌های مهم در استان فارس است

خبرگزاری پانا: وزیر صنعت، معدن و تجارت بخش معدنی را از پتانسیل‌های بالقوه در استان فارس دانست و گفت: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای كه با محیط‌زیست به امضا رسید، راه‌اندازی معدن در منطقه بهرام‌گور به‌زودی آغاز خواهد شد.

کد مطلب: ۳۳۴۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدرضا نعمت‌زاده در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس، گفت: خوشبختانه انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان‌های محیط زیست و انرژی اتمی، توسعه معادن را در کشور به همراه داشته که به تبع آن در استان فارس نیز همینگونه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بحث انرژی اتمی نیز از دیگر مشکلات اکتشاف معدن بوده که با انعقاد یک تفاهم نامه قرار بر این شد که مراحل مطالعات و اکتشاف انجام شود اگر منابع زیر زمین به بخش اتمی مربوط بود به آنان واگذار شود و در غیراینصورت متعلق به صنعت و معدن خواهد بود.

نعمت زاده با بیان اینکه امروز راه آهن یکی از زیر ساخت‌های مهم در استان فارس به شمار می‌آید، عنوان کرد: خوشبختانه فرمایشات مقام معظم رهبری و سخنان رئیس جمهور تاکید بر توسعه صنعت و تولید در سال جاری است که امید است تحقق یاید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز با بیان اینکه زمان آن رسیده که دوران چند ساله رکود صنعت در این استان به پایان برسد، گفت: متاسفانه در چند سال گذشته شاهد این رکود در استان بوده‌ایم که ضروری است در شرایط فعلی از تمام توان و داشته‌ها استفاده شود.

آیت‌الله اسدالله ایمانی یكی از پتانسیل‌های استان فارس را معادن موجود در آن دانست و گفت: در گذشته به دلیل اینکه تنها به دنبال معادن ظاهری بوده‌اند پیگیری برای اکتشافات زیر زمینی انجام نشده است.

وی با تأکید بر اینکه باید در کنار بحث اکتشافات به موضوعات زیست محیطی هم توجه کرد، گفت: برای رسیدن به توسعه در بخش صنعتی داشته دیگری را نباید از بین برد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: باید توجه داشت که ظرفیت‌های فولاد در استان فارس فراوان است که برای رسیدن به تولید با ظرفیت کامل باید تلاش مضاعفی انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار