برگزاری آزمون قرآن و عترت در 19 رشته دراستان اردبیل

خبرگزاری پانا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در 19 رشته در اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۳۳۴۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، سید ناصر اسحاقی در جلسه هماهنگی برگزاری این آزمون سراسری در اردبیل اظهارداشت: با برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌هایی که انجام دادیم اهتمام و تلاشمان بر این است تا علاقمندان و مخاطبان علوم و معارف قرآنی بتوانند با شرکت در این آزمون حتی در رده‌های کشوری و ملی نیز درخشش داشته باشند.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و ثبت‌‌نام سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت از اول اسفند آغاز و تا هفتم فروردین ادامه داشت که تاکنون یک‌هزار و 643 نفر در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: از شهرستان خلخال یک‌هزار و 121 نفر، از شهرستان اردبیل 396 نفر، از شهرستان پارس‌آباد 88 نفر، از شهرستان مشگین‌شهر 32 نفر، از شهرستان گرمی چهار نفر و از شهرستان نمین نیز دو نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

اسحاقی با بیان اینکه در دوازدهمین دوره این آزمون به شش نفر از منتخبان به قید قرعه کمک هزینه سفر به کربلا اهدا می‌شود، گفت: آزمون سراسری قرآن و عترت در 19 رشته حفظ، مفاهیم، ترجمه، مفاهیم نهج‌البلاغه و تدبر در قرآن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت 11 اردیبهشت ماه سال‌جاری همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز برگزار می‌شود، افزود: برگزاری چنین آزمون‌هایی با هدف ارزیابی توان مؤسسات قرآنی و ایجاد انگیزه برای متعلمان قرآنی و اشاعه آموزش عملی قرآن در سطح جامعه است.

اسحاقی گفت: طبق دوره‌های قبل به برگزیدگان این آزمون و مؤسسات برتر جوایز نفیسی اهدا و با اعطای گواهینامه از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آنها تجلیل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار