آخرین خبر از ثبت جهانی دومین ژئوپارک ایران

خبرگزاری پانا: ثبت جهانی دومین ژئوپارک ایران به سال دیگر و پس از رفع نقایص موکول شد.

کد مطلب: ۳۲۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد

عادل نجف‌زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه‌ی آزاد ارس در این‌ زمینه گفت: ارزیابان شبکه‌ی جهانی ژئوپارک‌ها زیر نظر یونسکو، ایرادهایی را به ژئوپارک ارس گرفته‌اند که درصدد اصلاح آن‌ها هستیم تا سال دیگر، شانس ثبت شدن در این شبکه‌ی جهانی را به‌عنوان دومین ژئوپارک ایران و خاورمیانه به‌دست آوریم.

او ادامه داد: ارزیابان یونسکو ایرادهایی را درباره‌ی ایجاد زیرساخت مورد نیاز، ساخت جاده‌های دسترسی به ژئوسایت‌ها، طراحی و نصب تابلوهای ژئوسایت‌ها، چاپ بروشورهای چندزبانه و تعیین حوزه‌ی جغرافیایی و نقشه‌ی دقیق محدوده‌های ژئوپارک وارد کرده‌اند که ما با توجه به بودجه‌ی اختصاص داده‌شده از سوی سازمان منطقه‌ی آزاد ارس، در حال رفع آن‌ها هستیم.

نجف‌زاده اظهار کرد: جاده‌های دسترسی به ژئوسایت‌ها در حال کامل شدن هستند و طراحی تابلوهای ژئوسایت‌ها تا فروردین‌ماه 92 کامل می‌شود. همچنین تهیه و چاپ بروشورهای چندزبانه در حال انجام است.

او تأکید کرد: ما با رفع این نقایص حتما امکان ثبت ژئوپارک ارس را در شبکه‌ی جهانی ژئوپارک‌ها خواهیم داشت.

نجف‌زاده همچنین اضافه کرد: پرونده‌ی ژئوپارک ارس به هیچ‌وجه معطل پرونده‌ی ژئوپارک قشم نیست و در این‌باره مشکل خاصی نداریم. ضمن آن‌که دو منطقه‌ی ارس و قشم درباره‌ی ژئوپارک‌های خود همکاری‌هایی را آغاز کرده‌اند.

منبع: ایسنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار