از ۲۵ اسفندماه آغاز خواهد شد؛

طرح ویژه نظارتی نوروز توسط اداره کل دامپزشکی در فارس

خبرگزاری پانا: مدیر كل دامپزشكی استان فارس از آغاز اجرای طرح ویژه نظارت نوروزی توسط این اداره بر روند تولید و عرضه محصولات گوشتی از تاریخ 25 اسفند در فارس خبر داد.

کد مطلب: ۳۲۶۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، دكتر قاسم رضائیان‌زاده اعلام كرد: این طرح با توجه به افزایش خرید و مصرف فرآورده‌های خام دامی، به شكل ویژه در دستور كار تیم‌های نظارت بهداشتی این اداره کل قرار دارد و تا 15 فروردین 94 ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان كرد: در این طرح تمام مراکز نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی از قبیل مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، خودروهای ویژه حمل این فرآورده‌ها و کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی، کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی در سطح استان در کنترل و نظارت ویژه قرار گرفته و به طور مستمر بازرسی می‌شود.

رضائیان‌زاده افزود: مواردی از قبیل عرضه گوشت قرمز بدون مهر و برچسب دامپزشکی، عرضه گوشت چرخ‌ شده آماده، مرغ قطعه‌بندی‌ شده فاقد هویت، حمل و نقل و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز با وسایل فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های بسته‌بندی ‌شده غیرمجاز و بدون تاریخ تولید، انقضا و کد دامپزشکی می‌تواند به بروز بسیاری ازبیماری‌های خطرناک منجر شود.

مدیر کل دامپزشکی استان فارس در ادامه گفت: لازم است تمام شهروندان برای پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و نیز حفظ سلامتی خود در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را در شیراز با شماره‌ تلفن‌های 32246488 و 32246489 و 32233072 (اداره دامپزشکی شیراز) و در شهرستان‌ها به ادارات دامپزشکی مربوطه اطلاع دهند.

رضائیان‌زاده تعداد مراکز تولید، نگهداری، عرضه و طبخ فرآورده‌های خام دامی فارس را بیش از 4 هزار واحد اعلام و خاطرنشان كرد: تلفن گویای 1512 و سامانه دریافت پیام کوتاه اداره کل دامپزشکی استان با شماره 30002792 برای اعلام موارد تخلف و رسیدگی به آنها پیش‌بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار