معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش تهران:

اولویت مراقبین بهداشت سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان است

خبرگزاری پانا:معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش تهران با اشاره به تلاش وزارت آموزش و پرورش برای ارتقای سلامت، سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان را اولویت مراقبین بهداشت دانست.

کد مطلب: ۳۲۲۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، حسین بابویی معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش تهران در همایش ارتقاء سلامت دهان و دندان گفت: بهداشت دهان و دندان از مهمترین وظایف مراقبین سلامت است و من به عنوان یکی از مسئولان آموزش و پرورش وظیفه دارم زمینه برخورداری مراقبین بهداشت از آخرین متد را فراهم کنم.

وی گفت: یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز در مدارس تهران تحصیل می‌کنند که مسئولیت آموزش این دانش‌آموزان بر عهده 60 هزار نیروی فرهنگی است ، بنابراین بزرگترین نهاد تشکیلاتی در استان تهران مربوط به آموزش و پرورش است.

بابویی گستردگی فعالیت‌های ما تا عمق همه خانواده‌های تهرانی تسری پیدا می‌کند و اثر اقدامات آموزش و پرورش در خانواده‌ها دیده می‌شود.

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش تهران افزود: آموزش و پرورش مخاطبانی به نام دانش‌آموزان را در مقابل دارد که در آینده مملکت به دستشان سپرده می‌شود و رشد و تعالی مملکت را رقم خواهند زد.

وی گفت: موضوع سلامت در آموزش و پرورش موضوعی مهم است و هر فعالیتی منبعث از سند تحول بنیادین به عنوان سندی بالادستی است و بر اساس این سند چنانچه در طول 12 سال تحصیل دانش‌آموز خدمات درستی به آنها ارائه کنیم دانش‌آموز باید متخلق به خلقیاتی خاص باشد.

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش تهران : آموزش و پیشگیری در حوزه سلامت دانش‌آموزان تنها وظیفه آموزش و پرورش نیست بلکه نهادهای ذیصلاح دیگر نیز باید وارد این عرصه شوند بنابراین آموزش و پرورش مانند گذشته دیواری به دور خود نکشیده است ، چرا که این کار اشتباهی استراتژیک است و چنانچه قرار باشد در موضوع سلامت به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم باید تمام امکانات را در نظر بگیریم تا زمینه فراهم شدن سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان فراهم شود.

بابویی گفت: اکنون شمار دانش آموزان زیاد شده است و آموزش و پرورش نه وظیفه انجام تمام کارهای تعلیم و تربیت این دانش‌آموزان را دارد و نه توانایی این کار را چرا که این دانش‌آموزان فقط 6 ساعت در اختیار آموزش و پرورش هستند.

وی افزود: آموزش و پرورش در این بین فقط وظیفه هماهنگ‌کنندگی دارد، بنابراین باید از نهادهایی که وظیفه تعلیم و تربیت و تخصص این کار را دارند کمک بگیریم.

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش تهران گفت: امروز در آموزش و پرورش از تمام ظرفیت‌های نهادهای دیگر استفاده می‌کنیم چنانکه در 3-2 ماه گذشته تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت ورزش و جوانان منعقد کرده‌ایم تا بتوانیم خدماتی را برای دانش‌آموزان تخصیص دهیم.

وی آموزش دانش‌آموزان، اولیاء و مدیران را از مهمترین اولویت‌های معاونت سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش تهران دانست و گفت: تاکنون همایش‌هایی در راستای تغذیه و مواردی از این دست داشته‌ایم. همچنین در 4 یا 5 منطقه 2 هزار نیروی تربیت بدنی خود را آموزش می‌دهیم چرا که معتقدیم تربیت بدنی و سلامت در کنار یکدیگر قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار