مراسم اختتامیه دوره های آموزشی « دین و رسانه » در صداوسیمای استان

خبرگزاری پانا: مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی طراحی و بستر سازی تئوریک نظام توحیدی جمهوری اسلامی ایران را در امت سازی و تعالی جامعه، ضرورتی اجتناب نا پذیر دانست.

کد مطلب: ۳۲۰۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی در مراسم اختتامیه دوره های آموزشی « دین و رسانه » و تقدیر از دانش پژوهان مرکز پژوهش های اسلامی نمایندگی خراسان رضوی ، گفت: عقبه سازی تئوریک در قالب ارائه طرح ها و پژوهش های کاربردی و منطبق با دستاوردهای نوین را، نظاامات عمیق در تشکیلات حکومتی عنوان و تأکید کرد: این موضوع در چارچوب ایجاد شاکله تمدن اسلامی تعریف شده است که همواره مورد توجه مقام معظم رهبری است. وی که در صدا و سیمای خراسان رضوی سخن می گفت، افزود: نظامات پر محتوا، شامل نظام ارتباطی و اجتماعی است که در مجموعه رسانه ملی نسبت نظامات ارتباطی با نظامات اجتماعی و فرهنگی تبیین نشده است.
مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی اظهار کرد: مهمترین منبع تنظیم نسبت این نظامات « دین » است که هر قدر از این منبع عظیم فاصله بگیریم، آسیب های اجتماعی در اشکال مختلف نمایان تر خواهند شد.
حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی گفت: مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما حلقه واسط میان عقبه فکری منبعث از دین مبین اسلام و رسانه بوده و تقویت پایگاه اجتماعی رسانه دینی رسالت خطیر این مرکز است.
عبدالملکی رئیس مرکز پژوهش و بخش سنجش افکار صدا و سیمانیز در سخنانی به هجمه فرهنگی دشمنان، فرهنگ اسلامی -ایرانی و ترویج دین ستیزی، اسلام هراسی اشاره و تصریح کرد: در این شرایط رسانه دینی باید ارتباط عمیقی با حوزه های نظریه پردازی دینی و پژوهشی برقرار کند.
وی افزود: توجه به سبک زندگی ایرانی -اسلامی، گسترش ارزشهای اخلاقی، امید افزایی بین جوانان و مردم ،افزایش آگاهی دینی بین مردم و نخبگان و معرفت افزایی با نگاه ارزشی، عمده ترین رویکردهای نوین رسانه ملی به مباحث پزوهشی و برنامه سازی است.
شفیعی سروستانی هم در این مراسم انتظار فرج ولی عصر و تکالیف یک مسلمان در عصر غیبت را لازمه فعالیت در حوزه های فکری -اخلاقی و عملی دانست و گفت: پرهیزکاری و توجه به اخلاق از جمله وظایف مسلمان فعال در این حوزه هاست.
در این مراسم گواهینامه پایان دوره دانش پژوهان دوره های آموزشی « دین و رسانه » تقدیم و از چند دانش پژوهش برتر با اهداء لوح، تقدیر شد.
گفتنی است محمود زنده دل نیز به سمت مدیر اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه، دفتر نمایندگی خراسان منصوب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار