ستاد اجرایی با استناد به مصوبه کمیسیون ماده ۵ می سازد

«برج اداری خدامی» به جای «باغ تخریب شده»

خبرگزاری پانا: ستاد اجرایی و در رأس آن آقای مخبر به عنوان رییس ستاد می توانست با مدنظر قرار دادن حساسیت ویژه رهبری در خصوص باغات و محیط زیست باغاتی همچون باغ حکمت لواسان، بدیع الحکمای همدان، باغ بهشت بزرگراه ارتش و ... را حفظ، احیاء و با کاربری های مختلف خدماتی، تفریحی و گردشگری، سودآوری لازم را نیز در اینخصوص داشته باشد.

کد مطلب: ۳۲۰۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،در ضلع غربی میدان ونک زمین های بزرگی وجود دارند که عمدتاً کاربری فضای سبز و پارک دارند. فشار ترافیکی سنگین بر روی این میدان و مراجعات زیاد اداری به این منطقه باعث شده که افزایش فضاهای باز و سبز از یک سو و عدم افزایش بارگذاری تجاری و اداری در این منطقه به ضرورتی غیر قابل انکار تبدیل شود.
با این وجود سیاست های حاکم بر شهرداری تهران در سالیان اخیر باعث شده که ساخت و سازهای عظیمی در این محدوده در چند سال اخیر شروع شود. "برج تجاری اداری موسسه مالی اعتباری توسعه" مابین خیابان های برزیل و ملاصدرا در مرحله گودبرداری و "مجتمع تجاری بابک زنجانی" که هم اکنون گودبرداری آن رها شده نمونه هایی از این برج ها هستند.

ستاد اجرای فرمان حضرت امام صاحب چند قطعه زمین بزرگ در این محدوده است که شاخص ترین آنها زمین 18 هزار متری کنار میدان ونک مابین خیابان های خدامی و ونک می باشد که کاربری آن پارک عمومی است.

در انتهای خیابان خدامی و در تقاطع خیابان نیروی انتظامی، پلاک 41، باغی به مساحت 2800 مترمربع متعلق به ستاد اجرایی وجود دارد. بر طبق نظریه کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری باغ فوق دایر بوده است. تصاویر هوایی نیز که در ادامه آمده است این موضوع را تایید می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار