یوگا؛ ورزشی موثر برای مبتلایان به ام‌اس

خبرگزاری پانا :مبتلایان به بیماری ام‌اس ورزش یوگا انجام دهند.

کد مطلب: ۳۱۹۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،فعالیت بدنی برای افراد مبتلا به بیماری ام‌اس بسیار مهم بوده که در این زمینه یوگا فارغ از نوع و شدت اختلال عملکردی ناشی از بیماری، نقش بسیار مهمی را بازی می‌کند.
انواع یوگا مانند آسانا (تناسب حالت بدن)، پرانایاما (کار روی تنفس) و مدیتیشن موجب افزایش آمادگی بدن، رفع تنش‌های عضلانی (از طریق از بین بردن اسپاسم)، هماهنگی اندام و تعادل بدن، انعطاف‌پذیری و استقامت، کنترل و کاهش خستگی، افزایش تحمل در برابر گرما، بهبود گردش خون و تنفس، بهبود عملکرد اندام (روده و مثانه) و کاهش استرس و احساس شادابی خواهد شد.
بیماری ام‌اس یک بیماری دستگاه عصبی مرکزی بوده که در این بیماری پوشش محافظ اعصابی که در مغز و نخاع قرار دارند، تخریب می‌شود. ام‌اس هنگامی آغاز می‌شود که گلبول‌های سفید به میلین که حفاظتی برای رشته‌های عصبی است و به انتقال پیام‌های الکتریکی با سرعتی چندین برابر کمک و به‌جای یک عامل بیگانه حمله کرده و هر بار که این گلبول‌ها به رشته‌های اعصاب مربوط به یکی از اندام‌های بدن بیمار حمله می‌کنند، آن اندام دچار مشکل می‌شود.
نشانه‌های این بیماری بی‌حسی یا گزگز کردن اندام، ضعف، ناهماهنگی بین اندام و عدم تعادل، مشکل در راه رفتن، تاری‌دید یا دوبینی، اختلال عملکرد روده و مثانه و حساسیت به گرما است.
منبع:شفقنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار