مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک:

رعایت ایمنی در محیط کار کارگران خدمات شهری الزامی است

خبرگزاری پانا: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: رعایت ایمنی در محیط کار کارگران خدمات شهری الزامی است.

کد مطلب: ۳۱۷۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا، ساده وند در کارگاه آموزشی اصول بهداشت حرفه ای برای کارگران خدمات شهری افزود: کارگاه آموزشی اصول بهداشت حرفه ای برای 500 نفر از کارگران خدمات شهری به مدت دو روز در محل فرهنگسرای شهر برگزار شد، به طوری که روزانه 250 کارگر به مدت چهار ساعت این دوره فشرده آموزشی را گذراندند.

وی با اشاره به اینکه کارکنان بخش خدمات شهری مسئولین نظافت شهر و کوچه هستند، ادامه داد: نظافت شهر و کوچه با بهداشت و بهداشت هم با سلامت جامعه گره خورده است، بنابراین مسئولین خدمات شهری مسئولین سلامت مردم نیز بشمار می روند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک اظهار داشت: با توجه به حساسیت کار کارگران خدمات شهری، سلامت آنها بواسطه تماس با برخی از زباله های آلوده در معرض خطر قرار می گیرد؛ لذا برگزاری این کارگاه ها در راسای آشنایی این افراد با کار و روش صحیح آن، آشنایی با وسایل و ابزار کار،آشنایی با بیماری های زیان آور و خطرات ناشی از آنها، همچنین آشنایی با حوادث غیرمترقبه و چگونگی برخورد با آنها الزامی است.

ساده وند با تاکید بر اینکه برگزاری دوره های آموزشی، کارگران خدمات شهری را با این مسائل و ایمنی آنها در محیط کار آشنا می کند، گفت: سه طیف کارگران خدمات شهری، پیمانکاران و مسئولین خدمات شهری و مجموعه شهرداری در کاهش روبرو شدن این افراد با خطرات احتمالی از کارشان تاثیرگذار می باشند.

وی بر اهمیت حفظ سلامت کارگران خدمات شهری تاکید و عنوان کرد: حفظ سلامت خانواده های کارگران خدمات شهری و حتی جامعه نیز در گرو حفظ سلامت این افراد است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک بیان کرد: پیمانکاران نیز باید نسبت به انجام وظیفه شان در قبال این افراد کوشا باشند و کلیه وسایل ایمنی مربوط به کار را در اختیار آنها قرار دهند.

ساده وند در خصوص پرداخت حقوق کارگران خدمات شهری نیز گفت: در برنامه سال آینده مقرر شده در انعقاد قرارداد در خصوص یکسری از مسائل همچون پرداخت به موقع حقوق کارگران اقدامات لازم لحاظ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار