قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:

ظرفیت رقابت اقتصادی کشور بر پایه علم و دانش توسعه می یابد

خبرگزاری پانا:قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم ایجاد ظرفیت‌های رقابتی کشور بر پایه علم و دانش تاکید کرد.

کد مطلب: ۳۱۳۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، مجتبی خسروتاج درآئین افتتاح نمایشگاه منطقه‌ای "نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی" در استان البرز،اظهار داشت: خدارا شاکریم که با توجه به عملکرد 36 ساله انقلاب، کشور در بخش اقتصاد، خودکفایی و توسعه صادرات قدم‌های خوبی برداشته است.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد فعال شدن صادرات 42 میلیارد دلاری در بخش غیرنفتی هستیم، افزود: تا انتهای سال واردات و صادرات غیرنفتی در کشور ارائه می‌شود.

خسرو تاج گفت: مسئولان کشورهای مختلف در بازدید از ایران اظهار می‌داشتند که شاهد کمتر کشوری بوده‌اند که در زمینه‌های متعدد تولید زمان صرف کرده اند.

معاون بازرگانی وزیر صنعت بیان کرد: امروز علی‌رغم اقداماتی که در صحنه‌های بین‌المللی علیه ایران انجام می‌شود، نگرانی‌ای در عرصه اقتصادی وجود ندارد و ایران می‌تواند خودکفا باشد که این نتیجه تلاش همه مردم است.

ویاظهارداشت: اگر با دنیا و شرکای اقتصادی و تجاری تعامل نداشته باشیم و از دستاوردهایی که دنیا از آن بهره‌مند می‌شود استفاده نکنیم، قابلیت رقابتی خود را از دست می‌دهیم.

خسروتاج خاطرنشان کرد: به همین سبب نمایشگاه یکی از عرصه‌های خوب تعامل است که اگر بین‌المللی باشد، فرصت بهره‌گیری از همه فرصت‌های علمی بشری مهیا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت در عرصه‌های بین‌المللی نیازمند تعامل با دنیای خارج است، افزود: تعامل فکری زمینه‌ساز دانایی و آگاهی است که در نهایت منجر به تولید محصولی با کیفیت بالاتر می‌شود.

معاون بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تاکنون بیشتر بر ظرفیت‌های رقابتی در بخش مواد تکیه شده، گفت: امروز شاهد پویایی ظرفیت رقابتی در صنعت‌های مختلف از جمله نساجی و فتوشیمی با استفاده از مواد اولیه نفتی هستیم که نتیجه ظرفیت‌های منابع در کشور بوده است.

وی با تاکید بر اینکه زمینه‌های رقابتی باید بر پایه‌های علمی ایجاد شود، گفت: در این زمینه باید فضا برای علاقمندان ایجاد شود که در این صورت می‌توانیم از مزیت‌های رقابتی بیشتری برخوردار شویم.

خسروتاج گفت: موفقیت‌هایی که روزها و سال‌های گذشته در زمینه هوا فضا و پژوهشکده رویان شاهد بودیم بر اساس توان علمی نهفته در سازمان‌ها است که اگر این گنج نهفته در سازمان‌ها بارور شده و عرصه برای مردم، بانوان و جوانان باز شود، زمینه‌ساز آزادی همه اقشار به ویژه در عرصه اقتصاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امید است در سال‌های آینده ظرفیت‌های رقابتی کشور بر پایه علم و دانش ایجاد شود و تنها متکی به ظرفیت‌های منابع طبیعی نباشد که در آن صورت متوجه می‌شویم دانایی ارزش افزوده بسیار بیشتری برای کشور فراهم می‌کند.
معاون بازرگانی وزیر صنعت همچنین بر لزوم بهره‌گیری از نبوغ انسانی در زمینه استفاده از ظرفیت‌های وجودی انسان تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار