وزیر ارشاد خبر داد:

برگزاری هفته فرهنگی روسیه سال 2013 در ایران

برگزاری پانا: وزیر ارشاد از برگزاری هفته فرهنگی روسیه سال 2013 در ایران خبر داد.

کد مطلب: ۳۰۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، سیدمحمد حسینی در مراسم امضای تفاهم نامه با وزیر فرهنگ روسیه که صبح امروز در وزارت ارشاد اسلامی برگزار شد با اشاره به دیدار 2 سال قبل وزیر سابق فرهنگ روسیه از ایران افزود: براساس تفاهم نامه ای که با وزیر سابق فرهنگ روسیه به امضاء رسید در سال 2012 میلادی مصادف با مهرماه سال 91 در مسکو هفته فرهنگی ایران برگزار شد.

وی ادامه داد: هفته فرهنگی ایران در سنپترزبورگ روسیه با استقبال علاقه مندان این کشور مواجه شد و نمایشگاه آثار هنری، ارائه کتب، جلسه پرسش و پاسخ از برنامه های هفته فرهنگی ایران در مسکو بود.

حسینی با بیان اینکه در همان هفته از وزیر فرهنگ روسیه دعوت کردیم به ایران بیاید تا با تمدن و تاریخ کشورمان آشنا شود، افزود: وزیر فرهنگ روسیه و هیأت همراه بازدیدهای بسیار خوبی از تهران داشتند که در ادامه سفرشان نیز از موزه های تهران بازدید می کنند.

وی از برگزاری هفته فرهنگی روسیه در ایران خبر داد و افزود: براساس توافقی که سال گذشته با این کشور داشتیم سال 2013 میلادی هفته فرهنگی روسیه در ایران برگزار می شود و ما از همین جا آمادگی خود را برای باشکوه برگزار شدن این هفته اعلام می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به روابط صمیمی سیاسی و اقتصادی بین ایران و روسیه باید زمینه های فرهنگی و هنری برای توسعه روابط دو کشور بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

حسینی با بیان اینکه زبان فارسی در روسیه مورد توجه دانشجویان این کشور است، افزود: زبان روسیه در دانشگاه های ایران تدریس می شود و همچنین رشته روسیه شناسی در دانشگاه تهران راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: توجه به هنر و ادبیات روسیه در ایران همیشه قابل توجه بوده و بسیاری از کتاب های ادبیات این کشور به زبان فارسی ترجمه شده است.

وی از حضور وزیر فرهنگ روسیه در هفته فرهنگی اکو خبر داد و تصریح کرد: وزیر فرهنگ روسیه امشب در مراسم هفته فرهنگی اکو با موسیقی و فرهنگ و هنر ایران آشنا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار