همزمان با ۲۹ دی‌ماه:

برگزاری مراسم روز هوای پاک در شهرستان قرچک

خبرگزاری پانا: با حضور مسئولین شهرستان قرچک مراسم روز هوای پاک در محل اداره آموزش و پرورش قرچک برگزار شد.

کد مطلب: ۳۰۶۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، مهدی نیکبخت ظهر امروز در مراسم روز هوای پاک که با حضور مسئولان در محل اداره آموزش و پرورش قرچک برگزار شد، اظهار داشت: این مراسم به همت کارشناسی بهداشت و سلامت اداره آموزش و پرورش قرچک و با همکاری اداره محیط زیست شهرستان برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش قرچک گفت: در این مراسم دانش‌آموزان دبستان شهید داورزنی با در دست گرفتن پلاکاردهایی از هموطنان خود خواستند تا برای سلامتی آنان از آلوده‌کردن هوا خودداری کنند.

وی ادامه داد: این دانش‌آموزان با حمل نوشته‌هایی از جمله «آلودگی هوا را جدی بگیرید، هوا را آلوده نکنید» از محل آموزشگاه تا اداره آموزش و پرورش پیاده‌روی کردند و بر ضرورت داشتن هوای پاک و یک زندگی سالم برای تمامی کودکان تاکید کردند.

نیکبخت بیان داشت: این دانش‌آموزان که از محل دبستان تا اداره را به‌صورت پیاده‌روی طی کردند با سر دادن شعارهای زیست‌محیطی خواستار توجه مسئولان به آلودگی هوا شدند و تعدادی از دانش‌آموزان نیز با دوچرخه و اسکیت در محل مراسم حضور داشتند.

مدیرآموزش و پرورش قرچک با اشاره به نقش هوای پاک در زندگی انسان‌ها گفت: بدون تردید روز ملی هوای پاک، فرصت ارزشمندی است تا با افزایش آگاهی‌ها و برانگیختن حساسیت عمومی جامعه، ضرورت مقابله با آلودگی هوا را یادآوری کرده و آسیب‌ها و چالش‌هایی که در این حوزه با آن مواجه هستیم را تبیین کنیم.

وی افزود: مشارکت همه دستگاه‌ها از جمله سازمان شهرداری‌ها و محیط زیست در کاهش آلودگی هوا را نیازمندیم و همه باید کمک کنند تا این نعمت الهی و ارزشمند دچار آلودگی نشود.

نیکبخت گفت: گسترش فضاهای سبز و جنگل، استفاده از دوچرخه در مسیرهای کوتاه، انتقال کارخانجات به خارج از شهرها و ... از عوامل کاهش آلودگی هوا می‌باشد.

وی ادامه داد: بیایید امروز به یکدیگر قول بدهیم تا به محیط زیست و طبیعت احترام بگذاریم و از درختان و منابع طبیعی به نحو شایسته استفاده کنیم.

به گزارش پانا، در ادامه مراسم دانش‌آموزان به اجرای سرود و نمایش درباره آلودگی هوا پرداختند و در پایان قطعنامه روز هوای پاک توسط یکی از دانش‌آموزان قرائت شد و مسئولان این اداره با امضای طوماری خواستار تلاش مردم و مسئولان در کاهش آلودگی هوا شدند.

/خبرنگار: امین کردبچه جنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار