مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان‌شرقی:

گردشگران خارجی بهترین راویان برکات انقلاب اسلامی به مردم جهان هستند

خبرگزاری پانا:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، گردشگران خارجی را بهترین راویان برکات انقلاب اسلامی ایران به مردم جهان خواند و گفت: بهترین شیوه صدور دستاوردهای انقلاب اسلامی به دنیا استفاده از ظرفیت گردشگران خارجی است که وارد ایران می‌شوند.

کد مطلب: ۳۰۳۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، فرزین حق‌پرست در جلسه کمیته فرهنگی ستاد بزرگداشت دهه فجر استان با بیان این مطلب افزود: گردشگران خارجی از طریق آشنا شدن با نتایج انقلاب اسلامی در کشور، آیین‌ها و رسوم و سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌توانند بهترین سفیران پیام فرهنگی انقلاب اسلامی به جهان باشند.
وی با تاکید بر اینکه تقویت و توسعه صنعت گردشگریو حضور هرچه بیشتر گردشگران خارجی ، فرصت ارائه تصویر واقعی و بسیار زیبا از ایران را به دنیا فراهم می‌کنند، افزود: در این راستا باید تلاش کرد تاضمن توسعه زیرساخت های گردشگری ، ارتقافرهنگ استقبال از گردشگران و آشنا کردن گردشگران با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی قدم های موثرتری برداریم .
حق‌پرست استفاده از ظرفیت انجمن‌ها و سازمان های مردم نهاد میراث فرهنگی، به ویژه دوست داران میراث فرهنگی استان و کشور را در زمینه گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بسیار موثر دانست و تاکید کرد : صاحبان واقعی انقلاب مردم ایران هستند و بدیهی است که جشن های پیروزی انقلاب اسلامی هم باید توسط خود مردم و برای مردم برگزار شود .
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به در پیش رو بودن ایام مبارک دهه فجر خاطرنشان کرد: با توجه به نقش این اداره‌کل در مرمت مساجد تاریخی آذربایجان‌شرقی، بایداز ظرفیت هیئت های امنای مساجد و انجمن های اسلامی که از دوستداران میراث فرهنگی محسوب می شوند وفضایمقدس این اماکن تاریخی و مذهبی برای برپایی مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استفاده ‌شود.
حق‌پرست همچنین با اشاره به برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برای بزرگداشت دهه فجر، اظهار داشت: بهره‌برداری از چهار پروژه عمرانی در حوزه گردشگری ، برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در تبریز و شهرستان ها با حضور اساتید و هنرجویان با موضوعات مرتبط با دستاوردهای انقلاب اسلامی و مراسم تجلیل از هنرمندان، فعالان و پیشکسوتان صنایع دستی و میراث فرهنگی از برنامه‌های این اداره کل برایبزرگداشت دهه فجراست.
وی همچنین یادآور شد: به مناسبت بزرگداشت دهه مبارك فجر بازدید از موزه‌ها و اماكن تاریخی و فرهنگی استان، در برخی روزهای دهه فجر رایگان خواهد بود که متعاقباً اعلام خواهد شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار