معاون برنامه ریزی و اشتغـال استاندار مازندران:

بنگاههای اقتصادی خصوصی برای بهره گیری از حمایتهای دولتی ، فعال تر شوند

خبرگزاری پانا : معاون برنامه ریزی و اشتغـال استاندار مازندران گفت : بنگاههای اقتصادی خصوصی برای بهره گیری از حمایتهای دولتی ، فعال تر شوند.

کد مطلب: ۳۰۱۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی احسانی در نهمین جلسه کارگروه اقتصادی استان كه با حضور مدیران کل و رؤسای دستگاههای اجرایی عضو كارگروه و مدیران عامل برخی از بانکهای مدعو برگزار شد گفت : درحال حاضر برخی از بنگاههای اقتصادی استان دچار مشكلات مالی هستند كه با تصویب مفاد لایحه خروج از تورم كه توسط دولت تدبیر و امید به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است میتوان مشكلات را حل و فصل نمود .

وی افزود : گرایش اقتصادی استان بسوی استفاده از ظرفیت بخشهای خصوصی و حمایت از آنهاست اما اگر بنگاههای اقتصادی خصوصی بتوانند با اعمال برنامه ریزیهای مناسب در راستای افزایش تولید ، صادرات و سوددهی گام بردارند ، از حمایتهای دولت بهره مند خواهند شد .

معاون برنامه ریزی و اشتغـال استاندار مازندران با اشاره به اینکه بانكهای عامل موظف به پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و خدماتی فعال ، با دارا بودن توجیه اقتصادی می باشند ، تصریح كرد : ظرفیت منابع بانك باید بخوبی بهره گیری شود و بهتر است تا برای حمایت از بنگاههای اقتصادی مشكل دار ، از این ظرفیت استفاده نماییم .

احسانی با بیان اینكه سرمایه در گردش ، موتور محركه تولید محسوب می شود یادآور شد : بانكهای استان مجاز نیستند طرحهای مربوط به بخش كشاورزی كه اصلی ترین حوزه فعالیت مازندران محسوب می شود و از سوی متقاضیان ارائه می گردد را بدلایل غیركارشناسی ، از زیر چتر حمایتی خویش خارج نمایند .

معاون استاندار تقویت واحدهای تولیدی خصوصی بمنظور توسعه صنعتی و کاهش بیکاری در استان را نیز مورد عنایت ویژه قرار داد و افزود : با افزایش بنیه این بخش ، میتوان روحی تازه در كالبد استان دمید و رونق صنعت در مازندران را نظاره گر شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار