استاندار آذربایجان غربی در نخستین همایش بین المللی حمایت از پناهندگان:

استکبارجهانی باپدیدآوردن بحران پناهندگی به دنبال تضعیف نظام جمهوری است

خبرگزاری پانا:استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: استکبار جهانی با پدیدآوردن بحران پناهندگی در منطقه به دنبال تضعیف نظام جمهوری اسلامی است.

کد مطلب: ۲۹۹۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مهندس سعادت در اولین همایش بین المللی مدیریت بحران و حمایت از پناهندگان که صبح امروز با حضور مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سالن آمفی تئاتر شرکت توزیع نیروی برق ارومیه برگزار شد، گفت: علی رغم حمایت از طرح گفتگوی تمدن ها که در سال 2000 میلادی توسط جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل مطرح شد، برخی کشورها از آن سرپیچی کردند و بعدها خودشان عامل نسل کشی و آوارگی میلیون ها نفر از مردم در جهان شدند.

سعادت در ادامه به آواره سازی مردم کشورهای منطقه توسط استکبار جهانی برای تضعیف قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: بعد از انقلاب بزرگ اسلامی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران برای تضعیف قدرت ما اقداماتی در کشورهای همسایه انجام دادند تا با هجوم این آواره ها به ایران اسلامی باعث تداخل در حفظ و مدیریت انقلاب شکوهمند اسلامی شوند که در این راه ناکام ماندند.

وی ادامه داد: کشور جمهوری اسلامی ایران در اوایل انقلاب اسلامی با توجه به این موضوع که به هیچ کشور ابر قدرتی وابسته نبود به سبب استقلال و مدیریتی که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از خود نشان داد توانست در مقابل تمام توطئه ها و هجمه های دشمنان ایستادگی کند .

سعادت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیداری اسلامی که در کشورهای عربی رخ داده است افزود: دشمنان و مخالفان این جنبش ها با توطئه چینی و استفاده از افراد خود فروخته داخلی، به دنبال تغییر اهداف این انقلاب ها هستند.

سعادت افزود: اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) بسیار هوشمندانه توطئه های دشمنان را درک و مدیریت کردند و اعتماد و حمایتی که مردم به ایشان داشتند نگذاشت تا خدشه ای به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد گردد.

استاندارآذربایجان غربی با اشاره به مشکلات و مسائلی که جمهوری اسلامی ایران در اوایل انقلاب و در دوران هشت سال دفاع مقدس با آن روبه رو بود نیز ادامه داد: علی رغم تمام آن مشکلات ایران اسلامی در مهمان نوازی و ساماندهی آوارگان کشورهای همسایه بسیار خوب عمل کرده است و این عمل می تواند الگویی برای سایر کشور ها باشد.

سعادت با اشاره این موضوع که برخورد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با آوارگان و پناهندگان اعتقادی است افزود: نحوه برخورد جمهوری اسلامی و ساماندهی این آوارگان و پناهندگان بسیار بالاتر و با ارزش تر از چیزی بود که کنوانسیون های بین المللی برای آن تعیین کرده بودند زیرا مردم ایران اسلامی حس هم نوع دوستی شدیدی دارند و این بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به تغییرنام دفتر اتباع بیگانه وزارت کشور به امور مهاجرین خارجی بعد از انقلاب ادامه داد: مهاجرین یک کلمه قرآنی است و به این معنی است که کسانی که در کشور خود زیر بار ظلم نرفتند و با ظالم جنگیدند و خانه و کاشانه خود را از دست دادند شایسته حمایت و پشتیبانی هستند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ورود آوارگان و پناهندگان عراقی به استان ادامه داد: در بمباران شیمیایی شهر حلبچه که توسط رژیم صدام انجام گرفت حدود 20 هزار نفر آواره عراقی وارد استان آذربایجان غربی شدند که اکثر آنان شیمیایی و مجروح بودند و شرایط جسمانی و روانی بسیار بدی داشتند که کشور جمهوری اسلامی ایران بواسطه صلابت و تاکید رهبری مبنی بر حمایت از این پناهندگان و اعتمادی که مردم به رهبری داشتند توانست این پناهندگان را پذیرش و ساماندهی نماید.

سعادت در پایان سخنان خود با اشاره به تشکیل گروه های تکفیری در عراق ادامه داد: مردم اقلیم کردستان عراق که خود زمانی به عنوان پناهنده و آوارگان جنگی وارد کشور جمهوری اسلامی ایران می شدند الان پذیرای آوارگانی هستند که درگیر جنگ با داعش هستند و ما با جمع آوری کمک های انسان دوستانه مردم استان آذربایجان غربی و جمعیت هلال احمر استان و ارسال این محموله ها به آنان می خواهیم ذره ای از درد و رنجی که این مردم می کشند بکاهیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار