عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با پانا:

توطئه کاهش قیمت نفت اوپک، ‌با ادعای امریکا همخوان نیست

خبرگزاری پانا: منصوری آرانی با اشاره به سناریو کاهش قیمت نفت اوپک که امریکا و عربستان دو بازیگر اصلی آن به شمار می آیند، تاکید کرد: این توطئه تمام شدنی است اما خاطره اش در ذهن ما می ماند.

کد مطلب: ۲۹۷۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد

عباسعلی منصوری آرانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این مطلب که کاهش قیمت نفت اوپک توطئه ای است که هم ایران و هم روسیه را درگیر می کند، به خبرنگار پارلمانی پانا گفت: با این وجود این توطئه امکان تداوم ندارد و حتما ما با افزایش قیمت نفت مواجه خواهیم شد،‌ اما خاطره این توطئه در ذهن ما و مردممان خواهد ماند.

وی ادامه داد: این رفتار منطقی و درستی نبود و با روح مطالبی اکنون چه امریکا و چه کشورهای همسایه ادعای آن را دارند،‌ نمی خواند. آنها حاضرند آسیب های جدی به منافع ملی خودشان بخورد تا در یک سناریو شرکت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با ذکر اینکه آنها بارها و بارها این سناریو را اجرا کرده اند خاطرنشان کرد: هر بار آنها بوده اند که آسیب جدی را دیده اند، اما مجددا راه آزموده را آزمون می کنند.

منصوری آرانی با اشاره به این مطلب که آنها مشخصا در این سناریو نیز شکست خواهند خورد،‌ اما خاطره ها باقی می ماند، یادآور شد: همانطور که آنها روزی به صدام کمک و پس از آن اظهار پشیمانی کردند و خسارت جبران ناپذیری هم به آنها وارد شد، امروز هم در حال وارد کردن خسارت جدی به کشورهای خودشان هستند.

این عضو کمیسیون امینت ملی، ایران و روسیه را اهداف این سناریو دانست و افزود: شاید برای عربستان بیشتر ایران مد نظر قرار گرفته باشد و امریکا با هدف روسیه به این بازی وارد شده باشد،‌ اما هر دو در یک اقدام مشترک دیدگاه خود را تامین می کنند، اما این وضعیت چندان طولانی نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار