رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی به پانا خبرداد:

تشریح برنامه های گرامیداشت 9دی در آذربایجان غربی

خبر گزاری پانا: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از اجرای 10 برنامه شاخص فرهنگی به مناسبت بزرگداشت 9دی در استان خبر داد.

کد مطلب: ۲۹۷۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرحیم نیساری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی - اجتماعی پانا، ‌با بیان اینکه به مناسب گرامیداشت 9 دی در استان برنامه های مختلفی در 17 شهرستان آذربایجان غربی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این برنامه ها در مصلاهای هر شهرستان اجرا می شود که گرامیداشت 9 دی در ارومیه در مصلی امام خمینی(ره) و با سخنرانی دکتر سنایی راد از تحلیل گران سیاسی کشور برگزار می شود .

وی با بیان اینکه برنامه های گرامیداشت حماسه 9 دی از امروز در استان با 10 برنامه شاخص آغاز شده است،‌ افزود: در مرکز ارومیه نیز برنامه ای تحت این عنوان در حسینیه ثارالله راس ساعت 20و 30 دقیقه امشب 8 دی ماه با سخنرانی حاج حسن فرمانی رئیس دانشگاه علویون قم برگزار می شود .
وی ادامه داد: همچنین صبح امروز 8 دی ماه همایشی با این عنوان در مسجد امام علی(ع) ارتش شمالغرب جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است .
حجت الاسلام نیساری همایش بزرگ "بصیرت حسینی" را از دیگر برنامه های گرامیداشت این روز در استان عنوان کرد و گفت: این همایش در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج ارومیه از ساعت 15بعداز ظهر برگزار خواهد شد .
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در ادامه به برنامه های شاخص شهرستانها در این روز اشاره کرد و بیان داشت: مراسمات گرامیداشت 9 دی در شهرستان خوی با حضور حجت الاسلام سیدعبدالمجید اشکوری استاد حوزه و دانشگاه،‌ مصلای شهرستان میاندوآب با حضور حجت الاسلام نیساری و 10 دی ماه نیز در بخش زیوه ارومیه با سخنرانی حجت الاسلام اشکوری اجرا می گردد .
وی برگزاری همایش های عمومی، نشست های سیاسی در دانشگاهها،‌ مقاله نویسی و انشاء نویسی در مدارس، آغاز 4 مسابقه ورزشی با عنوان جام 9 دی و تبیین مسائل 9 دی در قالب قصه گویی و نقاشی را از جمله برنامه های شاخص گرامیداشت 9 دی در استان عنوان کرد .
وی در بخش دیگر سخنان خود،‌ نهم دی ماه را روز حماسی و به یادماندنی در تاریخ کشور عنوان کرد و گفت: 9 دی نشان داد که بصیرت مردم و انسجام ملی ما می‌تواند طوفان توطئه دشمن را خنثی کند و دریای آرام ملت ایران می‌تواند آب سردی بر آتش فتنه بپاشد.
وی با اشاره به اینکه فتنه 88 توسط آمریکا، اسرائیل و انگلستان تدارک دیده شده بود و توسط برخی فریب‌خوردگان دامن گرفت، افزود: عامل اصلی شکل‌گیری این فتنه بی‌بصیرتی برخی خواص و لجاجت آنها با نظام حاکم بر کشور بود این افراد فریب خوردند و یکی از تکه‌های پازل دشمن شدند. این افراد بدون آنکه خود متوجه شوند مهره بازی دشمنان کشور و ابزاری برای شکل‌گیری فتنه شدند .
حجت السلام نیساری تصریح کرد: فتنه 88 به واسطه اقدامات و برنامه‌ریزی 20 ساله آمریکا در کشور شکل گرفت و این موضوع نشان می‌دهد که نباید کارشکنی‌های آنها را دست کم گرفت و به لبخند آنها دل خوش شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار