در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

تأثیر شبکه‌های مجازی در افزایش آمار طلاق/ خلأ آموزش در روابط خانواده

خبرگزاری پانا: نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشور و تأثیر بالای شبکه های مجازی در افزایش این آمار گفت: یکی از مهم ترین عوامل افزایش طلاق در سال های اخیر تاثیر شبکه های ماهواره ای و استفاده نادرست خانواده ها از شبکه های مجازی است.

کد مطلب: ۲۹۶۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد

شهلا میرگلو بیات در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، یکی از مهم ترین عوامل افزایش طلاق در سال های اخیر را تاثیر شبکه های ماهواره ای و استفاده نادرست از شبکه های مجازی مانند واتس آپ، وایبر و فیس بوک دانست و گفت: آمار طلاق در بعضی از استان های کشور به طور چشم گیری بالا رفته که یکی از این عوامل استفاده نادرست از شبکه های اینترنتی و مجازی است.

وی با اشاره به ضرورت آموزش و ارتقای فرهنگ در استفاده از شبکه های مجازی گفت: متاسفانه نبود آموزش و فرهنگ درست استفاده کردن از شبکه های اینترنتی، مشکلاتی را برای خانواده ها به وجود آورده است.
این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما ضعف آموزش استفاده از فضای مجازی را در رسانه ها از جمله رسانه ملی شاهد هستیم، تصریح کرد: استفاده از موبایل و فضای مجازی در فرهنگ امروز خانواده ها به نوعی تمدن و تجدد گرائی تبدیل شده که نبود آن نوعی بی تمدنی تلقی می شود.
بیات اضافه کرد: بنابراین ما معتقدیم که افزایش آموزش و ارتقای فرهنگ در میان خانواده ها به ویژه زوج های جوان می تواند تا حد زیادی از مشکلات پیش آمده در پی استفاده نادرست از شبکه های مجازی را بکاهد. ما نمی توانیم به افراد بگوییم که از وسایل ارتباطی استفاده نکنند اما استفاده از این وسایل نیز باید به شکل صحیح انجام شد.
نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در شرایط فعلی ما به شدت با خلأ آموزش در روابط خانواده ها روبرو هستیم که این نیازمند برنامه ریزی دقیق در میان دستگاه های اجرایی مربوطه است تا بتوانیم شاهد کاهش طلاق و گسترش روابط خانوادگی در میان خانواده ها باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار