مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجانشرقی:

رفع بحران بیکاری و تخریب محیط زیست با ایجاد مشاغل سبز امکان پذیر است

خبرگزاری پانا:مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجانشرقی گفت:رفع بحران بیکاری و تخریب محیط زیست با ایجاد مشاغل سبز امکان پذیر خواهد بود.

کد مطلب: ۲۹۶۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در راستای عملیاتی نمودن تفاهم نامه بین سازمان حفاظت محیط زیست کشور و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اولین جلسه کارگروه مشاغل سبز در آذربایجان شرقی با حضور مدیران ادارات کل حفاظت محیط زیست و تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی،اولین نشست شورای مدیران ادارات کل حفاظت محیط زیست و تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان با هدف بررسی و ارائه راهکار عملیاتی برای اجرای مفاد تفاهم نامه مشاغل سبز در محل اداره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی برگزار گردید.

در این جلسه حمید قاسمی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اهمیت مشاغل سبز گفت: رفع بحران بیکاری و تخریب محیط زیست با ایجاد مشاغل سبز امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: اشتغال، رشد اقتصادی، تولید و حفظ محیط زیست لازمه توسعه کشور است و ما زمانی می توانیم از اقتصاد توسعه یافته صحبت کنیم که محیط زیست را حفظ کرده باشیم و این نگاه که توسعه و رشد اقتصادی موجب تخریب محیط زیست است نگرشی غلط است چرا که می توان با برنامه ریزی صحیح هر دو را در کنار هم داشته باشیم.

قاسمی گفت:ما در این جلسه راهکارهای اجرایی نمودن تفاهمنامه 8 ماده ای ما بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی را بررسی نمودیم و قرار بر این شد نمایندگان و کارشناسان دو اداره کل در خصوص توسعه مشاغل سبز نسبت به پیش نویس تفاهم نامه استانی در اسرع وقت اقدام نمایند.

در ادامه میر احد حسینی مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی گفت:توسعه پایدار به معنی پایبندی به الزامات محیط زیستی و داشتن پیوست های محیط زیستی برای طرح های توسعه ای و صنعتی است، به گونه ای که چرخ توسعه و صنعت با رعایت مسائل محیط زیست بچرخد .

وی خبر از گسترش مشاغل سبز در آینده‌ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان ساخت: ایجاد انگیزه وارتقای بهره وری نیروی کار، توسعه محیط های کاری سالم، کاهش حوادث و بیماری ها از مزایای مشاغل سبز است .

مشاغل سبز: مشاغلی هستند که مصرف انرژی را کاهش می‌دهند و پسماندهای کمتر و قابل بازیافتی تولید می‌کنند که در نتیجه آن هزینه‌های بنگاه‌های اقتصادی کمتر می‌شود و به حفظ طبیعت و محیط‌زیست کشور نیز کمک می‌کنند.

شغل سبز: ملاحظات محیط زیستی، اقتصاد سبز، توسعه پایدار، واحد سبز، کارآفرین سبز، سبزسازی مشاغل و کار شایسته برخی از موضوعاتی است که در تفاهم نامه مذکور بر آن تاکید شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار