مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خبر داد؛

نمایشگاه منطقه‌ای مشارکت زنان در توسعه پایدار برگزار می شود

خبرگزاری پانا:مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمداز برگزاری اولین نمایشگاه منطقه ای مشارکت زنان در توسعه پایدار خبر داد.

کد مطلب: ۲۹۴۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سیده زینب هاشمی گفت: این نمایشگاه با حضور استان‌های یزد، کرمان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد
وی افزود: نمایشگاه با هدف فروش و عرضه تولیدات زنان این استان در تمام زمینه‌ها از 17 تا 23 بهمن سال جاری در شهر شیراز برگزار می‌شود.
هاشمی،ادامه داد: بانوان استان برای عرضه و فروش تولیدات خود می‌توانند به دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کنند و نسبت به ایجاد غرفه در این نمایشگاه اقدام کنند که با دریافت مبلغی به این افراد غرفه اختصاص داده می‌شود.
وی در خصوص نقش زنان این استان در توسعه پایدار اقتصاد، بیان کرد: به لحاظ اجتماعی و فرهنگی زنان ما هنوز به عرصه‌های اقتصادی ورود پیدا نکردند و همین مسئله موجب شده زنان استان نقش کمرنگی در توسعه پایدار اقتصاد استان داشته باشند.
این مسئول ادامه داد: ورود به عرصه‌های اقتصادی نیازمند آورده، اسناد و دریافت تسهیلات است و زنان در این خصوص با مشکل مواجه هستند و تا این مشکل حل نشود ورود زنان ما به عرصه‌‌های اقتصادی ممکن نیست.
هاشمی با بیان اینکه از شعار فاصله بگیریم و در عمل به حل مشکلات پیش‌روی زنان بپردازیم، عنوان کرد: اگر به زنان به چشم رقیب و ضعیف ،نیازمند حمایت نگاه نشود و شادی آنها را شادی خانواده بدانیم، شاهد حضور موفق زنان استانمان در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و به خصوص اقتصادی خواهیم بود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تصریح کرد: رسانه‌ها و به خصوص صدا و سیمای مرکز استان با اجرای برنامه‌های فرهنگی و دعوت از زنان الگو در این برنامه‌ها زمینه توجه به جامعه زنان را فراهم و در جهت رفع معضل این قشر تلاش کند.
وی به نقش دستگاه‌ها در حل مشکلات زنان و فراهم کردن زمینه‌ها حضور آنان در تمام ابعاد جامعه اشاره کرد و یادآور شد: مدیرکل امور بانوان به تنهایی نمی‌تواند مشکلات پیش‌رو را حل کند بلکه حضور فعال و موفق زنان این استان نیازمند مشارکت بین دستگاهی تمام ادارات کهگیلویه و بویراحمد است.
این مسئول یادآور شد: هر دستگاهی در حوزه کاری خود فرهنگ‌سازی کند و مشکلات دست و پاگیر سر راه جامعه زنان را اصلاح نماید که در این خصوص نیازمند برنامه‌های رسانه‌ها و صدا و سیما هستیم.
هاشمی با بیان اینکه امیدواریم جامعه زنان به جایگاهی برسد که شاهد نگاه جنسیتی نباشیم خاطرنشان کرد: نگاه و بی‌عدالتی‌های جنسیتی به زنان کاهش یافته که با از بین رفتن این نگاه غلط، به جامعه آرمانی مورد نظر دست پیدا کنیم.



ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار