فرانسه لغو تحریم‌های آمریکا علیه کوبا را خواستار شد

خبرگزاری پانا : لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه از نزدیک شدن تاریخی روابط بین آمریکا و کوبا استقبال و ابراز امیدواری کرد این تصمیم به لغو تحریم های اقتصادی علیه هاوانا منجر شود.

کد مطلب: ۲۹۳۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، فابیوس در بیانیه ای اعلام کرد: « آمریکا و کوبا از تصمیم خود برای از سر گیری روابط دیپلماتیک بیش از نیم قرن بعد از بستن سفارتخانه های خود خبر دادند. من از این خبر که خواست طولانی مدت فرانسه بود استقبال می کنم و امیدوارم راه را برای عادی سازی کامل و لغو تحریم های علیه کوبا باز کند .»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، این تصمیم کوبا و آمریکا زمینه را برای از سر گیری روابط و برخی همکاری های اقتصادی بعد از چند دهه تنش ناشی از جنگ سرد فراهم می کند.
در همین حال مسئله تحریم های اقتصادی که سال 1962 علیه کوبا اعمال شد حل نشده است.
وزیر امور خارجه فرانسه خاطر نشان کرد پاریس در سال های اخیر نزدیکی روابط بین اتحادیه اروپا و کوبا را خواستار بود.
لوران فابیوس اعلام کرد « فرانسه در فصل جدیدی که آغاز شده است به حمایت از مردم کوبا ادامه خواهد
داد .»
جک لانگ، رئیس سابق کمیسیون امور خارجی مجمع ملی فرانسه و نماینده ویژه نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور پیشین فرانسه برای کوبا نیز از این « اقدام تاریخی » رؤسای جمهوری آمریکا وکوبا استقبال کرد و گفت: « سیاست طرد آمریکا از 50 سال قبل غیر قانونی، غیر مشروع و غیر سازنده بود. باراک اوباما با شجاعت و خردمندی تصمیم گرفت اوضاع را به کلی تغییر دهد .»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار