رئیس اوقاف و امور خیریه آشتیان در گفت و گو با پانا:

موقوفات با نیت ترویج قرآن کم است

خبرگزاری پانا: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آشتیان با اشاره به اینکه بیشترین موقوفات شهرستان آشتیان برای روضه خوانی اباعبدالله (ع) است گفت: متاسفانه برای ترویج و آموزش قرآن موقوفه ای نداریم.

کد مطلب: ۲۹۲۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام حسن دهقان در گفت و گو با خبرنگار پانا، افزود: مردم شهرستان آشتیان به دلیل ارادت و علاقه بسیار به اباعبدالله الحسین(ع) برای روضه خوانی و هزینه های آئین های عزاداری و تعزیه خوانی وقفیات بسیاری دارند و می توان گفت تقریباً 90% از موقوفات شهرستان به این امر اختصاص دارد و مابقی آن برای تعمیر و مرمت امامزادگان و مساجد، رسیدگی به حیوانات در زمستان و امور عام المنفعه می باشد.
وی ادامه داد: متاسفانه در آشتیان برای ترویج و آموزش قرآن هیچ موقوفه ای نداریم که برای ترویج این نیت به کمک رسانه ها، ائمه جمعه و جماعات، مسئولین و بزرگان شهر نیازمندیم تا در این زمینه نیز موقوفاتی ثبت شود تا بتوانیم برای نشر و ترویج فرهنگ قرآنی گامی موثر برداریم البته در این زمینه جلساتی با روحانیون، اصناف شهرستان و واقفان در هفته وقف خواهیم داشت تا بتوانیم در این زمینه مهم نیز موقوفه ای به ثبت برسانیم.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آشتیان خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون دو وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده و یک باب ملک تجاری و مسکونی برای وقف در دست اقدام است که برای کمک به مستمندان و فقرا می باشد که امید وارم برای روز وقف بتوانیم آن را به ثبت برسانیم.
حجت الاسلام دهقان اظهار داشت: به حمدالله تا آذر ماه سالجاری تقریباً 50% برنامه های ابلاغ شده به این اداره را به اتمام رسانده ایم و امید است که تا پایان سال چند موقوفه دیگر نیز به ثبت برسد.
وی با بیان اینکه وقف صدقه جاریه است که ثمرات آن هم در این دنیا و هم در آخرت به واقف می رسد ابراز داشت: بنده به نوبه خودم از تمام همشهریان و کسانی که بضاعت مالی دارند می خواهم که در زمینه های ترویج و تبلیغ قرآن، حمایت از مستمندان و فقرا، کمک به دانشجویان جهت ادامه تحصیل و دیگر امور عام المنفعه گامی مؤثر بردارند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آشتیان با اشاره به اینکه 27 صفر مصادف با روز وقف است بیان کرد: در سال های گذشته در دهه آخر ماه صفر برنامه های فرهنگی هفته وقف صورت می گرفت اما به دلیل برگزاری برنامه های تجلیل و جشن در هفته وقف این هفته از اواخر دهه سوم صفر شروع و تا سوم ربیع ادامه دارد تا هم حرمت ماه صفر به دلیل رحلت پیامبر (ص) حفظ شود وهم برنامه های جشن و تجلیل که اندکی شاد هستند، اجرا شوند.
حجت الاسلام دهقانی گفت: از جمله برنامه های پیش بینی شده هفته وقف می توان به برپایی نمایشگاه خیمه معرفت و ارائه گزارش تصویری از عملکرد اداره اوقاف و امور خیریه، دعوت از روحانیون قم و بیان مسائل شرعی وقف توسط آنها، قرائت زیارت رسول الله از راه دور و مراسم عزاداری پیامبر (ص) و سبط اکبر (ع)، تجلیل از واقفان و فعالان حوزه وقف، برگزاری کلاس اخلاق مسئولین در امامزاده فاطمه صغری (س) و... اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار