مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

طرح خوداتکایی مدارس شبانه روزی دوره متوسطه اجرایی می شود

خبرگزاری پانا: مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: طرح خوداتکایی مدارس شبانه روزی دوره اول و دوم متوسطه در استان مرکزی اجرایی می شود.

کد مطلب: ۲۹۲۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، شهریار فولادوند در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی، افزود: زمان اجرای این طرح 6 ساعت در مدت 3 روز در نظر گرفته شده و هر دانش آموز مقطع اول و دوم متوسطه در یک سال تحصیلی باید 120 ساعت آموزش ببیند.

وی با عنوان نمودن این مطلب که در حال حاضر 73 مدرسه شبانه روزی با 9806 دانش آموز در استان مرکزی وجود دارد، ادامه داد: تقویت روحیه کار، تلاش، کارآفرینی، مسئولیت پذیری در دانش آموزان و استفاده مناسب از اوقات فراغت دانش آموزان برای مشارکت در کارهای گروهی، از مهمترین اهداف اجرای طرح خوداتکایی در مدارس شبانه روزی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر 6658 دانش آموز اتباع بیگانه در استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند.

مقیمی تصریح کرد: از تعداد دانش آموز اتباع بیگانه که در استان مرکزی تحصیل می کنند، 6543 نفر افغانی و 115 نفر عراقی هستند.

وی بیان کرد: از مجموع دانش آموزان اتباع بیگانه این استان، 76 نفر در دوره پیش دبستانی، 4340 نفر در دوره ابتدایی، 1185 نفر در دوره متوسطه اول، 946 نفر در دوره متوسطه دوم و 102 نفر در دوره پیش دانشگاهی تحصیل می کنند.

استاندار مرکزی تأکید کرد: دانش آموزان اتباع خارجه باید سالانه هزینه ای را بابت تحصیل خود پرداخت کنند که این هزینه با نرخ مصوب از تهران اعلام شده است اما در این راستا حداقل و حداکثر اعتبار در نظر گرفته شده که با اختیار و موافقت شورای آموزش و پرورش قطعی خواهد شد.

مقیمی ابراز داشت: حداقل این هزینه برای دوره ابتدایی یک میلیون و 200 هزار ریال و حداکثر آن 3 میلیون ریال، حداقل این هزینه برای دوره متوسطه اول یک میلیون و 440 هزار ریال و حداکثر این دوره 3 میلیون و 360 هزار ریال و حداقل این هزینه برای دوره متوسطه دوم و پیش دانشگاهی یک میلیون و 800 هزار ریال و حداکثر آن 3 میلیون و 600 هزار ریال اعلام شده است.

وی اضافه کرد: برخی از دانش آموزان اتباع بیگانه از شرایط معافیت برخوردارند که از آنان شهریه تحصیلی دریافت نمی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار