به منظور نظارت بر طرح یک وعده غذای گرم:

کارشناس تغذیه علوم پزشکی سمنان از روستامهدهای دامغان بازدید کرد

خبرگزاری پانا: جمعی از کارشناسان امور کودکان بهزیستی استان به همراه کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی سمنان و کارشناس کمیته امداد، از روستامهد ستارگان شهرستان دامغان بازدید کردند.

کد مطلب: ۲۹۲۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از سمنان و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، حسینی در جمع خانواده های کودکان به ضرورت مصرف ویتامین "د" اشاره کرد و افزود: ویتامین "د" یا "کلسیفرول" از ویتامین‌های محلول در چربی است، که به رشد و استحکاماستخوانهااز طریق کنترل تعادلکلسیموفسفرکمک می‌کند.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی سمنان به خواص اینویتامیناشاره کرد و گفت: کلسیفرول با افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده‌ها و کاهش دفع از کلیه به متابولیسم استخوان‌ها، و از طریق ترجمه ژنهای هسته سلول، به رشد سلول کمک می‌کند.

وی منبع اصلی دریافت این ویتامین را بجز منابع گیاهی و حیوانی مانندغلاتو ماهیساردینوشیر، نور آفتاب دانست و خاطرنشان کرد: ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ماندن در زیر نور آفتاب، نیاز روزانه بدن انسان به این ویتامین را تأمین کرده و کمبود این ویتامین سببپوکی استخواندر کهنسالی می‌شود.

حسینی افزایش قدرت و هماهنگی عضلات کهنسالان از جمله فواید دریافت ویتامین د و کلسیم عنوان کرد و افزود: دریافت ۱۰ میکروگرم یا حداکثر ۲۰۰۰ واحد در روز از بروز بیماری‌هایی مانند راشیتیسم در کودکان، استئومالاسی در بزرگسالان و پوکی استخوان در کهنسالی،آلزایمر، پیشگیری می کند.

گفتنی است؛ در این بازدیدها که به منظور نظارت بر طرح یک وعده غذای گرم صورت گرفت، کارشناس تغذیه نکات آموزشی را به مربیان و خانواده‌های کودکان آموزش داد، و از مهدهای کودک روستاهای دروار، صید آباد و امیریه بازدید نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار