معاون وزیر صنعت درگفت وگو با پانا مطرح کرد:

بخش خصوصی درآینده نزدیک در اکتشاف معدن سرمایه گذاری می کند

خبرگزاری پانا : سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) پیش بینی کرد بخش خصوصی در آینده ای نزدیک درحوزه اکتشاف وارد سرمایه گذاری شود و افزود: ریسک سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف معادن بالاست به همین دلیل بخش خصوصی علاقه ای به سرمایه گذاری درحوزه اکتشاف ندارد و دولت خود وارد این مرحله می شود .

کد مطلب: ۲۸۳۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد

مهدی کرباسیان درگفت وگو با خبرنگاراقتصادی پانا در پاسخ به این پرسش که چرا بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در اکتشاف معادن علاقه ای از خود نشان نمی دهد ،خاطرنشان کرد: اکتشاف ریسک بالا دارد و به طور مثال در کارخانه طلای زرشوران به دلیل ریسک و نیاز به سرمایه گذاری بالا بخش خصوصی تمایلی به حضور نداشت به این دلیل که طرحی که در این کارخانه پیاده سازی شد توسط یک طراح ایرانی اجرایی شد که ایمیدرو ریسک آن را پذیرفت .


کرباسیان با بیان اینکه سرمایه گذاری چندین میلیون یا میلیاردی در حوزه اکتشاف با این احتمال که به نتیجه نرسد مواجه است ، بیان کرد: تا مرحله حفاری اول سازمان ایمیدرو وارد فعالیت در حوزه اکتشاف می شود و به محض اینکه معدن بتواند تا 50 درصد ذخایر قابل بهره برداری داشته باشد از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ادامه کار دعوت می شود و ما در سازمان ایمیدور این را وظیفه خود می دانیم که در مرحله اکتشاف خود وارد عمل شویم .


سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) درخصوص اعلام غیراقتصادی بودن معدن سنگ آهن سنگ رود نیز گفت : دلیل این اعلام آن است که ذخایر معدن به اتمام رسیده و برداشت های دیگر از آن غیراقتصادی است به همین دلیل سازمان خصوصی سازی تصمیم گرفته که این معدن را تعطیل کند .


کرباسیان با بیان اینکه دو دسته کارگر در این معدن مشغول به کار بوده اند ،تصریح کرد: کارگرانی که نزدیک بازنشستگی قرار دارند در تفاهم نامه ای با سازمان بازنشستگی ظرف امسال تا سال آینده بازنشسته خواهند شد و کارگرانی که جوان تر هستند در معادن دیگر مشغول به کار خواهند شد .


سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)تاکید کرد: اگر کارگران این معدن مایل به انتقال به معادن دیگر نباشند باید بازخرید شوند .


وی در پاسخ به این پرسش که سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است که باید کارگران برای بازنشستگی تا دو سال دیگر مشغول باشند ،عنوان کرد:براساس مصوبه ای از سوی دولت تا دوسال اشتغال به کار آنها تنظیم شده و از حدود 350 کارگر این معدن 190نفر ظرف امسال و سال آینده بازنشسته خواهند شد و مابقی نیز در معادن دیگر مشغول به کار خواهند شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار