لحظاتی به یادماندنی در بارگاه امام رضا(ع) با «پرسمان رضوی»

خبرگزاری پانا: به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، مجموعه هفت جلدی «پرسمان رضوی» را با هدف پاسخگویی به سوالات زائران بارگاه ملکوتی امام رضا(علیه السلام) منتشر و روانه بازار کرد.

کد مطلب: ۲۸۰۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حضور در حرم مطهر امام رضا(علیه السلام)، جزء لحظه های به یادماندنی هر زائر است چراکه در این بوستان بهشت، خود را به دست نسیم رحمت الهی می سپارد.

معاونت تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی پاره‌ای از پرسش های مهم زائران این حریم ملکوتی را در قالب مجموعه «پرسمان رضوی» و با محور قرار دادن ابعاد رنگارنگ زندگی امام رضا(علیه السلام) را پاسخ گفته است که به‌ نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) به منظور توسعه و تروج فرهنگ و آموزه های اسلامی و انتقال پیام انقلاب شکوهمند اسلامی به زائران آستان جانان اقدام به چاپ و انتشار آن را کرده است.

این مجموعه هفت جلدی به قلم محمد باقر پوامینی نوشته شده و شامل عناوین «وصف آفتاب»، «بیست سال امامت»، «حیات علمی»، «سلوک سیاسی»، «منزلت زیارت»، «چهره ها و روزها» و «سبک زندگی» است که به بررسی دوران امامت حضرت خوبان، دانش و دانش گستری امام رضا(علیه السلام)، سیره سیاسی امام رضا(علیه السلام)، ویژگی ها و آداب زیارت امام رضا(علیه السلام)، روایت های تاریخی در نگاه امام رضا(علیه السلام) و منشور زندگی در منظر امام رضا(علیه السلام) می پردازد.

دفتر «بیست سال امامت» بر آن است تا مجموعه‌ای از پرسش های ارادتمندان ثامن الحجج(علیه اسلام) را درباره دوران امامت ایشان پاسخ گوید و به اقتضای گزیده نویسی، زمینه های شکل گیری و آغاز امامت تا تلاش های امام برای امامت فردای امت را مطرح سازد.

«حیات علمی» توصیفی از روشنای دانش امامی است که به عالم آل محمد(علیه السلام) مشهور است و ضمن پاسخ به پرسش های پیرامون سیمای علمی حضرت، به گستره میراث علمی، مناظره ها، آثار مکتوب و شاگردان مکتب علمی امام اشاره کرده است.

«سلوک سیاسی» بیانگر روش و رفتار امام در مواجهه با جریانی است که منصب الهی خلافت و جانشینی را غصب کرده بود. این دفتر، آینه دار ترسیم سیره سیاسی امام هشتم(علیه السلام) است که در کنار پاسخ به بخشی از پرسش های مشتاقان رضوی در زمینه رفتار سیاسی حضرت و همچنین اشاره به کنش ها و واکنش های گوناگون، می کوشد از این مقطع درخشان، تحلیلی تقدیم کند تا روشنای راه دوستداران سلوک سیاسی اهل بیت(علیه السلام) باشد.

نقش الگوهای رفتاری در ساخت زندگی حیات‌بخش نیز بسیار مهم است؛ از این رو، تکیه بر شخصیت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) در پیاده کردن زندگی معیار و درست، لازم و بایسته است و این هدفی است که کتاب«سبک زندگی» با الهام از سیره و سخن امام در پیش گرفته است.

دفتر «منزلت زیارت» علاوه بر توجه به حکمت، فضیلت و عرفان زیارت، از پیشینه، زمان، آداب، متون و آثار زیارت سخن می راند. دفتر «چهره ها و روزها» نیز تلاش می کند تا پرسش ها و ابهام های تاریخی خوانندگان را از نگاه هشتمین امام همام جواب دهد و ضمن اشاره به تاریخ انبیا و پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(علیه السلام)، از برخی روزها و اماکن و چهره های تاریخی، نکاتی تقدیم مشتاقان کند.

علاقه مندان برای تهیه مجموعه هفت جلدی «پرسمان رضوی» می توانند با مراجعه به فروشگاه الکترونیکی به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) به نشانی www.behnashr.com و همچنین فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی، آن را خریداری کنن


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار