فرمانده سپاه فجر فارس:

برای ساخت زائر سرا به مشارکت خیرین نیاز است

خبرگزاری پانا: فرمانده سپاه فجر فارس گفت: در تملكك زمین احداث زائرسرای استان فارس در مشهد مقدس، تعجیل نكنیم و یك امكان‌سنجی در مشهد مقدس صورت گیرد.

کد مطلب: ۲۷۷۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، غلامحسین غیب‌پرور در نشست ساخت و راه اندازی زائر سرای فارس در مشهد و کربلا، اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود در تملكك زمین احداث زائرسرای استان فارس در مشهد مقدس، تعجیل نكنیم و یك امكان‌سنجی در مشهد مقدس صورت گیرد تا با مجموعه‌هایی كه حاضر به فروش هستند، تبدیل به احسن شود.
وی افزود: برخی از هتل‌های سه الی چهار ستاره در اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) هستند كه ترجیح می‌دهند سرمایه‌گذاری خود را در جای دیگر انجام دهند یعنی حاضر به فروش هستند و این طرح تبدیل به احسن دارای این مزیت است كه بلافاصله قابل بهره‌برداری است و به لحاظ استحكام و مسائل فنی نیز شهرداری می‌تواند اكیپ‌های كارشناسی اعزام كند.
غیب‌پرور ابراز كرد: در خصوص كربلای معلی گفت‌وگوهایی تاكنون صورت گرفته است و جهت تأمین هزینه‌های ساخت زائرسرای كربلا می‌توان از موقوفاتی كه مربوط به امام حسین(ع) هستند در استان فارس استفاده كرد .
وی اضافه كرد: از سوی دیگر از سیستم بانكی كشور نیز می‌توانیم جهت احداث زائرسرای كربلا وام دریافت كنیم كه هرچه زودتر احداث این زائرسرا آغاز شود و اقساط این وام نیز از سوی اوقاف تأمین شود.
فرمانده سپاه فجر فارس خاطرنشان كرد: صحبت‌هایی با مدیر بانك انصار برای تخصیص وام به استان فارس انجام شده است،كه برای بازگشت اقساط این وام مهم‌ترین راه همان وجوهی است كه از وقفیات امام حسین(ع) می‌توانیم در استان فارس تهیه كنیم.
غیب‌پرور ابراز كرد: البته بخشی از كار كه قرار است خیرین ورود پیدا كنند، متوجه تجهیز زائرسرا كنیم زیرا تجهیز كمتر از ساخت نیست یعنی امكاناتی كه باید سرمایه‌گذاری در بخش تجهیز شود و این مسئله موضوع مستقلی است لذا مشاركت جدی اوقاف را نیاز داریم كما اینكه به مشاركت خیرین نیز نیازمندیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار