عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت وگو با پانا اعلام کرد:

افزایش بی‌خانمان‌ها و کارتن خواب‌ها در تهران/تعداد گرمخانه‌ها کافی نیست

خبرگزاری پانا: دبیر اول کمیسیون اجتماعی با تاکید بر اینکه شمار بی خانمان ها و کارتن خواب ها در تهران افزایش یافته است گفت:در حال حاضر تعداد گرمخانه کافی نیست و شهرداری باید به دنبال توسعه گرمخانه ها باشد.

کد مطلب: ۲۷۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد

محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پانا در خصوص لزوم توسعه و افزایش شمار گرمخانه ها در کلان شهرها به ویژه تهران بیان کرد: متاسفانه هر روزه شاهد افزایش شمار بی خانمان ها و کارتن خواب ها در تهران هستیم که علاوه بر ایجاد مشکلات اجتماعی فراوان، چهره پایتخت را نیز زشت می کند واز این رو سازمان های مربوطه باید هرچه سریعتر نسبت به ساماندهی آنان اقدام کند.

وی ادامه داد: بودجه ای که به منظور حل مشکلات بی خانمان ها در نظر گرفته شده است به نظر کافی نیست و با توجه به آغاز فصل زمستان نیز، باید بر تعداد گرمخانه ها برای حمایت از کارتن خواب ها افزوده شود.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری اقدامات خوب و مثبتی در راستای تحت پوشش قرار دادن بی خانمان ها صورت داده است اما این شرایط همچنان راضی کننده نیست و باید خدمات بیشتری انجام شود.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افزایش تعداد بی‌خانمان‌ها به ویژه در فصل سرما بسیار آزاردهنده است به همین دلیل مسئولان امر باید با برنامه‌ریزی‌های لازم این مشکل را به صورت قطعی حل کنند تا تعداد کارتون‌خواب‌ها به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.
این نماینده مجلس نهم در خانه ملت افزود: فقر و مهاجرت از عوامل اصلی افزایش شمار کارتن خواب ها است و اگر مشکل بیکاری و فقر به صورت قطعی حل شود؛ ریشه پدیده‌هایی مانند بی‌خانمانی و کارتون خوابی نیز خشک می شود.
سعیدی تأکید کرد: آنچه که مشخص است این است که دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها به تنهایی نمی‌توانند مشکل کارتن خوابی در شهر تهران را حل کنند و از طرف دیگر به دلیل کاغذبازی و پیچیده بودن مسیرهای اداری هنوز سازمان‌های دولتی نتوانسته‌اند با معضلات اجتماعی از جمله بی‌خانمان ها برخورد مناسب و شایسته‌ای داشته باشند و از این رو سازمان های مردم نهاد نیز باید در این امر وارد عمل شوند.
وی یاد آور شد: شهرداری‌ها برای ریشه‌کن کردن مشکل بی‌خانمان‌ها با دشواری‌هایی بسیاری روبه رو هستند و اگر سازمان‌های مردم نهاد ورود جدی‌تری به موضوع کارتون‌خواب‌ها داشته باشند؛ به طور قطع می‌توان این معضل اجتماعی را با سرعت بیشتری از بین برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار