آغاز فعالیت هیأت عزاداری هنرمندان بندرعباس

خبرگزاری پانا: با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و گروه های مختلف هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر، هیأت عزاداری هنرمندان بندرعباس فعالیت خود را آغاز کرد.

کد مطلب: ۲۷۴۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مدیركل ارشاد ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش گفت: عاشورا به عنوان مهم ترین واقعه تاریخ تشیع نقش به سزایی در تبلور اندیشه، فلسفه، هنر و ساختار اعتقادی و اجتماعی جهان اسلام داشته است.


علیرضا درویش نژاد بر استمرار و تداوم فرهنگ عاشورا تأكید كرد و اظهار داشت: وظیفه هنرمندان در این راستا بسیار مهم و حیاتی است و تبلور اندیشه عاشورایی در جامعه از راه هنر و فرهنگ می تواند بسیار مؤثرتر و تأثیرگذارتر باشد.


وی افزود: تلاش و كوشش هنرمندان هرمزگانی در راه اندازی هیأت های عزاداری نشان گر عمق این فرهنگ در ساختار اجتماعی و هنری هرمزگان است و امسال نیز خیمه عزاداری امام حسین(ع) به همت خانواده فرهنگ برگزار می شود.


مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان یادآور شد: برنامه های هیأت عزاداری هنرمندان بندرعباس ویژه محرم از چهارم لغایت 10 این ماه هر شب از ساعت 19 الی 20:30 در محل فرهنگسرای طوبی برگزار می شود.


درویش نژاد خاطرنشان كرد: مراسم سنگ زنی، نواختن سنج و دمام، سخنارانی، نوحه خوانی، مرثیه سرایی، سینه زنی و ... از جمله مهم ترین برنامه های هیأت عزاداری هنرمندان بندرعباس در فرهنگسرای طوبی می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار