مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس:

پروانه واحدهای تولیدی مصالح غیر استاندارد در استان فارس باطل می شود

خبرگزاری پانا: مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس گفت : بر اساس مصوبه اخیر شورای فنی این استان واحدها و کارگاههایی که اقدام به تولید مصالح غیر استاندارد نمایند ، ضمن پلمپ این واحدها در اسرع وقت ، پروانه آنان نیز باطل خواهد شد.

کد مطلب: ۲۷۱۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علیرضا صحرائیان در این باره افزود: برخورد با متخلفان تولید مصالح ساختمانی بر اساس تصمیم اخیر شورای فنی در راستای مقاوم سازی مصالح و فرآورده های ساختمانی از اول آذرماه امسال اجرایی خواهد شد.

وی گفت :در نشست اخیر اعضای شورای فنی استان که بمناسبت مبارزه با بلایای طبیعی در کارگاه سد هایقر در منطقه فیروزآباد تشکیل شد ،کنترل و نظارت جدی بر چهار مورد مصالح ساختمانی از جمله شن و ماسه ، بتن آماده ، تیرچه بلوک و بلوک های پلی استایرین به عنوان چهار اولویت اصلی این شورا در سالجاری اعلام شد.

وی گفت : بمنظور مقاوم سازی و استحکام سازی ساختمانی در سراسر استان هر ساله چهار مورد از مصالح مورد استفاده در ساخت وسازهای ساختمانی برای کنترل جدی اولویت گذاری خواهد شد و نظارت بر این اولویت ها نیز در سالهای آینده نیز ادامه خواهد یافت .

صحرائیان پیراموان نحوه بررسی و نظارت بر مصالح ساختمانی توضیح داد: شورای فنی با همکاری اداره استاندارد و آزمایشگاه مکانیکی خاک استان نسبت به تولیدات مصالح نمونه گیری کرده و این نمونه ها تحت آزمایش های مختلف فیزیکی و شیمایی قرار گرفته و سپس نتایج حاصله آن با استانداردهای مورد نیاز سنجش و مقایسه خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر نتایج حاصله از آزمایش های صورت گرفته از حد مورد استاندارد کمتر باشد بی تردید شورا بلافاصله اقدام به دادن رای ابطال پروانه و تعطیلی کارگاه و واحدهای تولیدی متخلف خواهد کرد.

صحرائیان گفت :البته این بدین معنا نیست که قبلا نظارتی بر مصالح ساختمانی اعمال نشده بلکه در دوسال گذشته نیز مواردی شناسایی و در حاشیه شهر شیراز اقدام به پلمپ برخی از این کارگاههای غیراستاندارد وجریمه آنها هم شده ولی تصمیم اخیر شورای فنی اعمال برخورد شدیدتر (ابطال پروانه و تعطیلی )از ابتدای آذرماه جاری با متخلفان را شامل می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار