رهبران غربی تمرکز زدایی از قدرت در اوکراین را خواستارشدند

خبرگزاری پانا : دفتر ریاست جمهوری فرانسه روز چهارشنبه در پایان کنفرانس ویدیویی رهبران پنج کشور فرانسه، آلمان، آمریکا، انگلیس و ایتالیا اعلام کرد رهبران این کشورها تمرکز زدایی از قدرت را در اوکراین خواستار شدند.

کد مطلب: ۲۷۰۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس و متئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا تمرکز زدایی از قدرت را در اوکراین توصیه کردند.

پایگاه اینترنتی دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد « رؤسای جمهوری و نخست وزیران این کشورها برای آغاز گفتگوی ملی و ادامه تمرکز زدایی از قدرت در اوکراین ابراز امیدواری کردند.
بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری فرانسه، رهبران پنج کشور اروپایی همچنین بر اهمیت اجرای کامل و موثر توافقنامه پنجم سپتامبر مینسک به ویژه تضمین آتش بس کامل و عقب نشینی تسلیحات نظامی، کنترل مرز روسیه و اوکراین توسط سازمان امنیت و همکاری اروپا و تداوم آزادی زندانیان تاکید کردند.
آنها همچنین یادآور شدند دیدار پیش بینی شده میان پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حاشیه گفتگوی سران آسیایی-اروپایی در شهر میلان ایتالیا « باید فرصتی باشد برای پیشرفت های جدید به منظور یافتن راه حلی سیاسی برای بحران ».
به گزارش ریانوستی از پاریس، پوروشنکو در پایان ماه سپتامبر اعلام کرد قصد دارد به منظور تمرکز زدایی از قدرت در اوکراین اصلاح قانون اساسی را به پارلمان این کشور پیشنهاد کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار