مشاوران در امید آفرینی معلمان و دانش آموزان باید نقش اساسی داشته باشند

خبرگزاری پانا:همایش یکروزه مشاوران با حضورمدیرکل آموزش و پرورش استان ،کارشناسان مشاوره نواحی و مناطق استان در محل خانه معلم شماره دو تبریز به منظور بررسی شیوه های جدید مشاوره و مشکلات فرا روی مشاوران مدارس تشکیل شد.

کد مطلب: ۲۶۸۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در این جلسه جعفر پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت و نقش مشاوره در فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان بر لزوم توجه به فعالیت هسته ها و مراکز مشاوره تاکید نمود.

وی امید آفرینی، ایجاد انگیزه تدریس در معلمان ، ایجاد انگیزه تحصیل در دانش آموزان و مقابله با آسیب های نوپدید را از اهم وظائف مشاوران بر شمردند.

همچنین وی با اشاره به معضلات جامعه مدرن امروزی ، عدم آگاهی والدین به مشکلات روحی و روانی جوانان و نوجوانان را از مشکلات آموزش و پرورش دانست و سنگینی آگاهی بخشی به والدین را که بر دوش مشاوران می باشد را خدمت به خلق الله بیان کرد.

شرکت فعالانه در کلاسهای آموزش خانواده و ارتباط با اولیاء
طاهر علمی معاون پرورشی و فرهنگی استان نیز با استناد به فرمایش امام علی (ع) در خصوص نقش تربیت در حل مشکلات تلاش برای تحقق تربیت در همه افعال را مورد تاکید قرار دادند و مواردی از قبیل عدم شناخت صحیح جایگاه مشاوره در مدرسه را مهم ترین مشکلات این حوزه معرفی نموده و شناساندن اهمیت مشاوره را در مدارس بین مدیران، معلمان و دانش آموزان از عمده وظائف مشاوران و دست اندرکاران این حوزه دانستند.

در ادامه فعالیت های اداره مشاوره در سال تحصیلی جاری تشریح و به سوالات کارشناسان مشاوره نواحی و مناطق استان پاسخ داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار