معاون استاندار اردبیل:

کلیه مدارس اردبیل تا پایان سال آینده به سیستم گرمایشی مجهز می‌شوند

خبرگزاری پانا: معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: تا پایان سال آینده کلیه مدارس استان اردبیل به سیستم گرمایشی استاندارد و مدرن مجهز می‌شوند تا مدارس مشکلی از این بابت نداشته باشد.

کد مطلب: ۲۶۸۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی آذرنژاد در همایش تجلیل از پیشکسوتان و برگزیدگان صنعت تاسیسات و مکانیک که به همت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در مجتمع فدک این شهر برگزار شد، گفت: امسال 300 میلیون تومان با تخصیص 100 درصد برای اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس اعتبار اختصاص یافته است تا مانند سال گذشته نسبت به بهینه‌سازی تاسیسات مکانیکی مدارس اعتبار اختصاص یابد و بخشی از مشکلات در این زمینه برطرف شود.

وی استان اردبیل را یکی از استان‌های سردسیر عنوان کرد و ادامه داد: با صرفه‌جویی در مصرف انرژی و رعایت مقررات ملی ساختمان تلاش بر این است بهینه‌سازی سوخت در ساختمان‌ها و همچنین استفاده از الگوهای جدید مورد توجه قرار گیرد و دولت خدمتگزار تدبیر و امید نیز در این راستا برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های خوبی را انجام داده است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: مدارس به عنوان گسترده‌ترین مجموعه ساختمانی با حجم زیاد مصرف انرژی از سال گذشته مورد توجه قرار گرفته تا بهینه‌سازی تاسیسات مکانیکی ساختمان ارائه شود.

آذرنژاد عنوان کرد: تا پایان سال 94 قرار است ساختمان مدارس به تجهیزات مدرن و سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شود تا خطرات و آسیب‌‌ها در این زمینه برطرف شود.

وی ادامه داد: ساختمان‌های تازه احداث شده قبل از اینکه سکونتی در آن انجام شود باید از تاسیسات مناسب و استاندارد مکانیکی برخوردار شوند که نظام مهندسی ساختمان به ویژه مهندسان صنعت تاسیسات و مکانیک باید بکوشند تا با ارائه الگوهای مناسب زمینه حرکت کیفی را فراهم کنند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: ساختمان‌هایی که جنبه عمومی دارند باید در این راستا بیشتر مورد توجه قرار گیرند چراکه اکثر این ساختمان‌ها به دلیل قدمت طولانی از پوسیدگی لوله‌ها و برخی تاسیسات رنج می‌برند که در این رابطه باید با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و محاسبات درست استفاده کرد تا تاسیسات مکانیکی مناسب در ساختمان‌ها دایر شود.

آذرنژاد استفاده از موتورخانه‌های مرکزی و سیستم پکیج را با محاسبات دقیق و بر اساس وسعت ساختمان، مساحت آن و در فصل‌های گرم و یا سرد سال در راه‌اندازی تاسیسات مناسب را یادآور شد و گفت:‌ آنچه که در این زمینه مهم به نظر می‌رسد بکارگیری نیروهای ناظر و مهندسان کاربلد است که تا حدود زیادی می‌تواند مشکلات تاسیسات مکانیکی ساختمان‌های عمومی و تجهیز مدارس، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها را برطرف کند.

وی تصریح کرد: ما باید از توان مهندسان کاربلد و تجربیات پیشکسوتان در بهره‌گیری از توان بالای اجرایی و عملیاتی استفاه کنیم تا زمینه خوب حرکتی در این زمینه فراهم آید.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل نیز در این همایش گفت: ما پیشکسوتان خودمان را در همه حوزه‌ها به ویژه مهندسی یک ظرفیت و گوهر گرانبها می‌دانیم که می‌توانیم با استفاده از تجربیات آن‌ها کارهای تحولی خوبی را انجام دهیم.

فرید صالحی افزود: باید بر اساس توانمندی‌ها و فرهنگ‌سازی درست اقدامات زیربنایی تمام حوزه‌ها به ویژه حوزه ساخت و ساز انجام شود که اعضای هیئت رئیسه نظام مهندسی تلاش می‌کند تا این امر را بیش از گذشته محقق کنند.

وی هدف از برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان و نظام مهندسی را بهره‌گیری از تجربیات بزرگان و ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های گسترده آن‌ها اعلام کرد و ادامه داد: باید این امانت سنگین به شایستگی به نسل‌های بعدی انتقال پیدا کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل عنوان کرد: در برگزاری این همایش شرکت گیتی پسند مشارکت خوبی را انجام داده تا در سال اقتصاد و فرهنگ بتوان توان و ظرفیت مهندسان و ناظران فعال و کوشا استفاده کرده و بهره‌مند شد.

گفتنی است: در این همایش که با برنامه‌های متنوعی همراه بود از پیشکسوتان و برگزیدگان صنعت ساختمان به ویژه تاسیسات و مکانیک تجلیل و قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار