معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری سمنان؛

شرایط مناسب برای نمازخانه های بین راهی باید فراهم شود

خبرگزاری پانا: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بر فراهم نمودن شرایط مناسب برای نمازخانه های بین راهی جهت استفاده زائران تاکید کرد.

کد مطلب: ۲۶۷۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از سمنان و به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، محمد همتیان در جلسه شورای اقامه نماز استانداری با توجه به تردد مسافرین و زائران از راههای استان بر فراهم نمودن شرایط و بستر مناسب در نمازخانه های بین راهی در استان سمنان تاکید کرد.

وی افزود: در این زمینه باید دستگاههای مربوطه تلاش نمایند فضای پاک بهداشتی و مناسبی در نمازخانه ها و مساجد بین راهی ایجاد گردد تا زائران از این امکانات استفاده کنند و در این مسیر خاطره خوبی داشته باشند.

معاون استاندار با اشاره به دستورالعمل 17 گانه وزیر کشور در خصوص توسعه و ترویج اقامه نماز از کلیه دستگاههای اجرایی خواست نسبت به اجرای مفاد دستورالعمل وزارت کشور تلاش نمایند .

همتیان همچنین بر رعایت 20 دقیقه زمان وقت بافضیلت نماز در دستگاههای اجرایی، رعایت پایان جلسات مختلف در زمان اقامه نماز ، فرهنگ سازی مناسب برای حضور بیشتر کارکنان در اقامه نماز تاکید کرد.

در این جلسه همچنین رئیس سازمان تبلیغات سمنان بر بستر سازی و فراهم آوردن امکانات لازم جهت برپایی نماز جماعت در ادارات تاکید کرد.

زاهدی توجه به ارزیابی دستگاههای اجرایی در خصوص نحوه اقامه نماز را مهم برشمرد و افزود: حمایت از تشکلهای مردمی برای توسعه و ترویج نماز ضروری است و بحث نماز می تواند جلوی بسیاری از معضلات اجتماعی را بگیرد.

مدیر کل روابط عمومی استانداری سمنان هم در این جلسه فریضه الهی نماز را از مهمترین کارهای فرهنگی برشمرد و افزود: در سال فرهنگ و اقتصاد توسعه و ترویج اقامه نماز می تواند از ارزشمندترین کارهای فرهنگی باشد که باید در این راستا با اجرای دستورالعمل ها و آئین نامه های اقامه نماز تلاش بیشتری در این عرصه داشت.

ایرج کارخائی با اشاره به آئین نامه ابلاغی هیات دولت در خصوص ترویج و توسعه فرهنگ نماز گفت: دولت تدبیر و امید در خصوص برگزاری باشکوه نماز تاکیدات خوبی به دستگاههای اجرایی داشته اند که نیاز است پیگیری لازم برای اجرا نمودن آن دنبال شود.

وی افزود: در این آئین نامه به توجه مربیان مهد کودک به روشهای مناسب فلسفه، آثار و احکام نماز، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاههای فرهنگی و هنری و مسابقات کتابخوانی و پژوهشهای دوره ای با موضوع نماز، در پروژه های عمرانی شهر، شهرک سازی و راه سازی مکان مناسب به منظور احداث مسجد و نمازخانه، حمایت مادی و معنوی از فعالیتهای انفرادی و گروهی جوانان در خصوص نماز، تشویق و ترغیب بازارها و اصناف برای برگزاری نماز جماعت اول وقت، اقدامات مناسب میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص مکانهای مناسب برای اقامه نماز در مهمانخانه ها و مهمانسراها و مراکز ایرانگردی و جهانگردی تاکید شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار