برگزاری اولین همایش اکوتوریسم و غارها در غار چارنخیر دلیجان

خبرگزاری پانا: اولین همایش اکوتوریسم و غارها همزمان با روز غار پاک در در غار چار نخجیر نراق از توابع شهرستان دلیجان برگزار شد.

کد مطلب: ۲۶۴۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، معاون توسعه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این همایش گفت: نشانه های خوبی از روند روبه رشد صنعت گردشگری در کشور مشاهده می شود. این صنعت یکی از منابعی است که در ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در دنیا قابل توجه می باشد.

سمیع اله حسینی افزود: 50 کشور جهان صنعت گردشگری را سرلوحه کار خود قرادادند و درآمد زیادی از این راه بدست می آورند.

وی از تدوین برنامه هایی برای توسعه هرچه بیشتر این صنعت در برنامه ششم توسعه کشور خبر داد.

معاون توسعه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری در دنیا 11درصد اشتغال ایجاد کرده است، حتی بعضی از کشورها متعقدند با صنعت گردشگری می توان به صلح جهانی دست یافت.

حسینی اظهار داشت: در جامعه ما كه به لحاظ صادرات دچار مشكل است و بحث اشتغال نیز از بحران های آن محسوب می شود، توسعه گردشگری می تواند مهم و راهگشا باشد.

وی با اشاره به ظرفیت های ایران در بحث طبیعت گردی گفت: ٣٠ درصد از گردشگران دنیا طبیعت گرد هستند در حالی كه در ایران این رقم ١٣ درصد است.

معاون توسعه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: تلاش هایی در كمیته ملی گردشگری برای افزایش این ظرفیت وجود دارد و كمیته ملی طبیعت گردی كه در دولت هشتم مصوب شده بود در دولت یازدهم احیا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار