استاندار فارس خواستار شد؛

خشکسالی زلزله خاموش چند سال اخیر استان فارس است

خبرگزاری پانا: استاندار فارس از خشكسالی های اخیر در استان به عنوان زلزله خاموش یاد كرد و خواستار قرار گرفتن برنامه ریزی و اقدمات پیشگیرانه در دستور كار مدیران فارس، در رویارویی با حوادث و بلایای طبیعی شد.

کد مطلب: ۲۵۸۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید محمد احمدی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان فارس كه با حضور معاون وزیر كشور و رییس سازمان مدیریت بحران كشور برگزار شد با بیان اینكه استان فارس حادثه خیز و در طول سالها حوادث مختلفی را تجربه كرده است و اظهار داشت: حوادث طبیعی و ناخواسته در راه است و برای مهار و جلوگیری از آنها باید اعتبارات و امكانات لازم را فراهم كرد.

وی گفت:باید در ساماندهی بحران وضعیت مطلوبی را رقم بزنیم و اقدامات پیشگیرانه را در دستور كار قرار دهیم ؛برای مهار شرایط اضطرار باید از بی نظمی ، سردرگمی و شتابزدگی كه كیفیت مدیریت را پایین می آورد و نداشتن اطلاع كه برنامه ریزی را مختل می كند جلوگیری كنیم.
نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینكه نگاهی اجمالی و گذرا به فارس وضعیت این استان را در تجربه حوادث غیر مترقبه روشن می كند، افزود:چند سال است كه زلزله خاموش در فارس در حال وقوع و خشكسالی و كاهش شدید بارندگی دشتها و پوشش جنگلی فارس را دچار افت شدید كرده است.
احمدی عنوان كرد : در این سال ها آمار آتش سوزی فارس بر اساس اعلام سازمان جنگلها و مراتع بطور قابل توجهی بالا رفته و در این راستا مكاتبات فراوان و جلسات متعددی با معاون اول رییس جمهور و اعضای كمسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی تشكیل شده است و اعضای این كمسیون نیز طی چند روز بازدید میدانی از فارس به شرایط بحرانی این استان تاكید كردند.
استاندار فارس با بیان اینكه انتظار مردم این است كه این استان را با توجه به شرایط خاص آن، ویژه در نظر گرفت و با نگاه علمی و كارشناسی در كاهش و كنترل حوادث عمل كرد،اظهار داشت: امیدواریم با مدیریت كارآمد رییس سازمان مدیریت بحران كشور و تجارب ارزنده و موفقی در این زمینه داشته اند شاهد رویكرد جدید در سازمان مدیریت بحران كشورباشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار