فعال سایبری:

خانواده ایرانی سیبل حملات شبكه‌های ماهواره‌ای قرار گرفته است

خبرگزاری پانا: یك فعال سایبری: خانواده ایرانی سیبل حملات شبكه‌های ماهواره‌ای قرار گرفته است، گفت: هدف شبكه‌های ماهواره‌ای تغییر سبك زندگی آن هم با نگاه دیگری به زندگی است.

کد مطلب: ۲۵۵۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از سمنان و به نقل از روابط عمومی بسیج در سمنان حسین اعتصامی با موضوع « تأثیرات شبكه های ماهواره ای بر میزان جرائم» اظهار كرد: در حال حاضر 162 شبكه فارسی زبان ماهواره‌ای در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به تفاوت نسل اول و دوم شبكه‌های ماهواره‌ای افزود: نسل اول از شبكه‌های ماهواره‌ای به صراحت به جمهوری اسلامی ایران توهین می‌شد و برای مثال هر زمان نام عبدالمالك ریگی را می‌بردند از او به عنوان رهبر جنبش مقاومت مردم یاد می‌شد؛ اما در نسل دوم بیشتر در قالب غیرمستقیم و از طریق فیلم‌ها وسریال‌ها مطلب مورد نظرخود را به مخاطب انتقال می‌دهند.

این استاد دانشگاه خانواده ایرانی سیبل حملات شبكه‌های ماهواره‌ای قرار گرفته است، گفت: هدف شبكه‌های ماهواره‌ای تغییر سبك زندگی آن هم با نگاه دیگری به زندگی است و می‌خواهند نگاه و دیدگاه دلخواه خود را در پوشش اهدافی خاص و از پیش تعیین شده به خانواده اصیل ایرانی با اعتقادات و ریشه‌های عمیق مذهبی منتقل كنند.

اعتصامی افزود: سبك زندگی جدید در حوزه خانواده توسط فیلم‌ها و سریال‌های ماهواره‌ای تبلیغ و ترویج می‌شود.

وی گفت: جنگ فرقه‌ای سیاست قدیمی شبكه‌های ماهواره‌ای است و آنها مذاهب را علیه مذاهب و در مقابل هم قرار می‌دهند و از طرفی با راه‌اندازی شبكه‌های افراطی شیعی بر ضد اعتقادات اهل تسنن و در مقابل شبكه‌های افراطی تسنن كه به اهل تشیع توهین می‌كنند و این همان قرار گرفتند مذاهب روبه روی یكدیگر است.

این فعال سایبری با بیان اینكه این جنگ مذهب را به راه انداخته‌اند برای گمراهی بیننده و ما نباید در پازل آنها قرار گیریم و برای دفاع از تشیع و شیعه به اهل تسنن توهین كنیم، افزود: آنها در این شیوه جدید می‌خواهند مردم آمریكا و اسرائیل و جنایاتشان را از یاد ببرند و به دفاع از اهل تشیع فكرشان را برای مثال در بقیع متمركز كنند و دو كشور شیعی و مسلمان را به جان یكدیگر بیاندازند و این خطری است كه امروز یك تهدید محسوب می‌شود.

اعتصامی گفت: امروز فرصت‌ها و تهدیدهای با هم تلفیق شده و البته آسیب‌ها آنقدر سنگین و حجیم است كه دیگر فرصت‌ها را باید ترك كرد.

وی با تأكید بر اینكه باید سواد رسانه‌ای به مردم آموخته شود، افزود: امروز تلویزیون‌های هوشمند، نرم‌افزارهای اندروید در تلفن همراه به راحتی در دسترس قرار دارد و البته باید اذعان داشت كه نمی‌توان از تكنولوژی روز دنیا عقب ماند به دلیل آسیب‌ها؛ بلكه آنچه حائز اهمیت است، سواد رسانه‌ای است كه باید در مردم ارتقا یابد.

این فعال سایبری گفت: ماهواره عامل ایجاد كننده آسیب‌های اجتماعی نیست و قبلاً‌ هم در كشور با معضلاتی همچون طلاق، اعتیاد به مواد مخدر ودیگر آسیب‌هامواجه بوده‌ایم بلكه آنچه باید در خصوص ماهواره و آسیب‌ها توجه شود این است كه ماهواره تشدید كننده آسیب‌های اجتماعی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار