مدیرعامل بانک مسکن درگفت وگو با پانا :

تقاضای سفته بازی در خرید اوراق مسکن محدود شد / خریداران اوراق متقاضی واقعی خرید هستند

خبرگزاری پانا: مدیرعامل بانک مسکن درباره گرانی اوراق تسهیلات خرید مسکن که تا 10 میلیون تومان نیز افزایش یافته است ،اظهارکرد: سقف خرید تسهیلات تا 90 واحد محدود شده و خریدار پس از خرید تا چند ماه امکان واگذاری آن به غیر را ندارد و همین امر موجب کنترل سفته بازی در اوراق شده است .

کد مطلب: ۲۵۵۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد

محمدهاشم بت شکن درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا اظهار کرد: یکی از راهکارها برای استفاده از تسهیلات خرید مسکن سپرده گذاری است اما یکی از راهکارهایی که به منظور کنترل سفته بازی در خرید اوراق پیش بینی شده است


وی با بیان اینکه اوراق مسکن با واسطه شرکت ها به دست مردم می رسد ،عنوان کرد: آمارها نشان می دهد خریداران اوراق از بانک مسکن تسهیلات گرفته اند چون به بانک مراجعه کرده و تسهیلات دریافت کرده اند و به نظر می رسد که محدودیت خرید در سقف خرید موجب شده تا افرادی که با هدف سوء استفاده این اوراق را خریداری می کردند انگیزه ای نداشته باشند .


بت شکن خاطرنشان کرد: کسانی که می خواهند سفته بازی کنند به دلیل افزایش زمان نگهداری از این کار منصرف می شوند و در کنار آن عموم کسانی هم که این اوراق را خریداری کرده اند به بانک برای دریافت وام 45 میلیون تومانی مراجعه کرده اند .


مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد:تقاضای سفته بازی در اوراق دیگر وجود ندارد و می توان با تقویت سپرده گذاری در حساب از تسهیلات به شیوه دیگر نیز استفاده کرد .


وی ادامه داد:سالهای سال سقف تسهیلات مسکن 20 میلیون تومان بوده و طبیعی است که بعداز چندین سال به 45 میلیون تومان افزایش یافته جذابیت استفاده از تسهیلات افزایش یافته و تقاضاها در این بخش به حداکثر رسیده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار