ترک امر به معروف و نهی از منکر پشت کردن به کتاب الهی است

خبرگزاری پانا : معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر از والاترین و شریف ترین واجبات محسوب می شود و ترک این فریضه، پشت کردن به کتاب الهی است.

کد مطلب: ۲۵۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف گلستان ، حجت الاسلام حسن دارابی گفت : جامعه با این فریضتین زنده می‎ماند و در شرایط حاضر، امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر مسئولیت شرعی، به عنوان مسئولیت دینی، انقلابی و سیاسی مورد توجه است.

وی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‎ای همگانی است، خاطرنشان کرد: تحقق این دو امر در مراحل مختلف قانون گذاری، برنامه‎ریزی شده و با همکاری، هم فکری و هماهنگی آحاد مردم از جمله هیئت‎های مذهبی دست یافتنی است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان این که در تذکر لسانی افراد با زبان نرم به ترویج معروف و نهی از منکرات می‎پردازند، گفت: اگر ده نفر و یا تعداد بیشتری تذکر دهند تاثیر آن به مراتب بیش تر خواهد بود.

حجت الاسلام دارابی با تاکید بر این که تاثیر زبان قطعی است، افزود: در تذکر لسانی افراد حالت امر و نهی دارند و نه خواهش و التماس و برخورد با مخاطب مؤدبانه و با حفظ حرمت و احترام انجام می‎گیرد نه تهدید و ارعاب که در این صورت اثری معکوس خواهد داشت.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان هم چنین از فعال شدن 32 تیم تذکر لسانی هیئت‎های مذهبی در سطح استان خبر داد و گفت: شهرهای منتخب اجرای تذکر لسانی در بندرترکمن، کردکوی، کلاله و گنبدکاووس به صورت پایلوت انجام می‎شود.

حجت‎الاسلام دارابی افزود: در شهرستان گرگان نیز 10 هیئت مذهبی برای تذکر لسانی فعال شده است و در مابقی شهرستان‎ها نیز یک هیئت به امر به معروف و نهی از منکر خواهد پرداخت.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با تاکید بر این که اصلاح جامعه مهم ترین هدف فریضتین است، تصریح کرد: همان طور که هر شخص موظف است خود را اصلاح کند باید نسبت به اصلاح دیگران نیز حساس باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار