معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش مطرح کرد؛

رصد فرآیند یاددهی یادگیری، توسط معاونت متوسطه/در آموزش و پرورش فضای انگیزشی ایجاد کنیم

خبرگزاری پانا: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش گفت: باید فضای انگیزشی در آموزش و پرورش به وجود آید تا به پیشرفت تحصیلی نگاه شود امتحانات نهایی به عنوان آیینه یادگیری در آموزش وپرورش هستند ما نیز با نگاه به این آیینه به اصلاح مشکلات فرآیند یاددهی و یادگیری می پردازیم.

کد مطلب: ۲۵۴۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، علی زرافشان در نشست بررسی و تحلیل نتایج امتحانات نهایی، بیان کرد: یکی از وظایف مهمی که معاونت متوسطه برعهده دارد مدیریت آموزشگاهی است که باید در سطح مدرسه، منطقه و استان به طور صحیح اجرا شود تا از این طریق فرآیند آموزش و یادگیری و آنچه در حوزه درسی قابل اجرا است، مدیریت گردد.

وی افزود: مرکزی که فرآیند یاددهی یادگیری را رصد می کند معاونت آموزشی است که به عنوان یک حلقه اتصال بین سازمان پژوهش و آموزشی، معاونت پژوهش، اداره کل سنجش و معاونت آموزشی هم افزایی ایجاد می کند.

زرافشان بیان کرد: باید خروجی آموزش و پرورش بتواند از مطلوبیت لازم برخوردار شود در فرآیند تولید، اجرا و اشاعه برنامه باید آموزش معلمان و توانمند سازی آن ها جزء محورهای اصلی برنامه ما باشد.

*توانمندسازی معلمان فراتر از آموزش رسمی ضمن خدمت است

زرافشان با اشاره به اینکه توانمندسازی فراتر از آموزش رسمی ضمن خدمت است، افزود: آموزش معلمان از طریق هم یاری مستمر معلمان صورت می گیرد فعال کردن گروه های آموزشی و بهره برداری از کارشناسان زبده در بحث توانمندسازی نیز به ما کمک می کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش تصریح کرد: بحث نظارت بالینی در امر آموزش و اجرا شدن آن جزء وظایف معاونت متوسطه است. استقرار نظام جدید در دوره ابتدایی نشان می دهد که آموزش ضمن خدمت رسمی و توانمندسازی معلمان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اشاره کرد: معاونت متوسطه در اجرای متبوع درسی نیز نظارت بر عملکرد این موضوع دارد همچنین تنظیم توافق نامه های آموزشی با استان ها می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد زیرا سالانه شاخص های کیفیت و هدف گذاری مشخص می شود.

زرافشان ادامه داد: میانگین نمرات نهایی 64 مدرسه شهر تهران زیر 10 است این نشان میدهد که باید چالش های برنامه داشتن، همراه با برنامه حرکت کردن و حفظ کیفیت را مورد بررسی و تامل قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: سوالات امتحانات نهایی استانداردسازی شده و دشواری آن ها سنجیده شده است با بررسی روند میانگین امتحانات نهایی متوجه می شویم که برنامه کیفیت بخشی هدف گذاری و مداخله های ما صحیح بوده است.

وی در پایان بیان کرد: باید فضای انگیزشی در آموزش و پرورش به وجود آید تا به پیشرفت تحصیلی نگاه شود امتحانات نهایی به عنوان آیینه یادگیری در آموزش وپرورش هستند ما نیز با نگاه به این آیینه به اصلاح مشکلات فرآیند یاددهی و یادگیری می پردازیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار